Browsing by Subject "Graduação"
Now showing items 1-7 of 7
-
As diretrizes curriculares nacionais e os projetos políticos pedagógicos dos cursos públicos de enfermagem do Estado de São Paulo : conquistas e desafios
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 14/12/2015)The National Curriculum Guidelines for the Nursing Course 2001 DCN-ENF, constitute a general pattern of guidance for the development of curricula and the political-pedagogical projects (PPP), which should be adopted by all ... -
Projetos de extensão podem ser fatores protetivos quanto ao sofrimento psíquico em alunos de graduação da UFSCar?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 15/09/2021)Most universities have extension projects as one of their pillars. that these promote benefits for both parties: university and external community. However, there is no research that studies whether these university ... -
Impressões sobre o curso de medicina da Universidade Federal de São Carlos: uma narrativa crítico-reflexiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 05/12/2021)Critical-Reflective Narrative that seeks to synthesize the experiences lived in the medial course at UFSCar, with a brief introduction of the general characteristics of the course followed by a chronological analysis, ... -
“Ele achou que ia ganhar um diploma também”: a experiência de mães estudantes e seus bebês, nos cursos de graduação de uma universidade pública
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 02/12/2021)Women had to fight to conquer the right of access to education, and only in the year 1879, in Brazil, women obtained the right to attend higher education. Despite this delay, when comparing the number of men and women ... -
Narrativa crítico-reflexiva: impressões sobre a minha experiência como estudante da Medicina UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 16/01/2024)The undergraduate medical course at the Federal University of São Carlos is based on the PBL method and characterized by the early insertion of the student in a professional pratice scenario. In this context, this reflexive ... -
Correlações entre habilidades socioemocionais e a graduação médica inserida na saúde pública – Relato de uma experiência pessoal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 09/02/2024)A medical degree goes far beyond the gathering of theoretical knowledge. It also involves the development of non-cognitive skills: the socio-emotional skills. These tools permeate not only professional medical practice and ... -
Relato de um aluno no curso de medicina
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/01/2024)This Course Completion Work (TCC) is foreseen in the Pedagogical Project of the UFSCar Medicine Course. This is a Critical-Reflective Narrative based on my experience reports as a student of this Undergraduate Course from ...