• Legitimação da arte no campo científico: estudos de caso com grupos de pesquisa do CNPq 

      Santos, Rojanira Roque dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 28/02/2014)
      Science and art belong to different social contexts and perform specific functions, however in order to become discipline and knowledge area, the art is dividing the same space with science: the academy. This approach is ...
    • A agroecologia e seus espaços de produção acadêmica na UFSCar 

      Almeida, Adriane Herrmann Corrêa de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 06/08/2019)
      Research in agroecology has grown in the last decades, there has been an increase in the number of undergraduate, technical and postgraduate courses in universities, as well as the creation of research lines in agricultural ...
    • O papel de grupos de pesquisas em educação matemática na formação de futuros(as) professores(as) dos anos iniciais 

      Fonseca, Victória Pratalli da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 19/11/2021)
      The article is the result of a course completion work (TCC), linked to the Degree in Pedagogy at the Federal University of São Carlos (UFSCar), in which we present referrals and results of a study developed with two Brazilian ...