• Leitura compartilhada e promoção do letramento emergente de pré-escolares com deficiência intelectual 

      Conti, Lilian Maria Carminato (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/05/2014)
      Among the challenges of educational inclusion, it stands out to ensure children with intellectual disabilities effective conditions for the development of their learning to read potential. To provide opportunities since ...
    • Leitura compartilhada e letramento emergente na educação infantil 

      Conti, Lilian Maria Carminato (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/10/2018)
      Providing significant learning experiences in reading and writing in order to guarantee that all the students have the same opportunities constitutes one of the greatest challenges of Brazilian Education. The constant ...
    • Leitura compartilhada por professores para ampliação das interações comunicativas e linguagens em crianças 

      Menotti, Ana Rubia Saes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 27/05/2020)
      During childhood language difficulties have been identified as a risk factor for social and academic development. Shared story reading plays an important role in promoting the language. The general objective of this thesis ...