• Desafios na jornada acadêmica: uma análise da graduação 

      Silva, Gideone Cruz da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2024)
      In this narrative, I share the experiences lived during my journey as a member of the XIII Medicine Class at the Federal University of São Carlos (UFSCar), from the moment I established myself in the locality of São Carlos ...
    • Trajetória na medicina UFSCar em desenhos 

      Pedrini, Natália Menegassi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 22/01/2024)
      O presente documento é o trabalho de conclusão de curso de uma aluna do curso de medicina na Universidade Federal de São Carlos. Por meio de desenhos autorais realizados ao longo de toda a graduação, a estudante realiza ...
    • A história clínica do estudante de medicina da UFSCar 

      Pedroso, Gustavo Alves (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 08/02/2024)
      This work aims to reflect on my development as a physician and individual during my undergraduate studies in Medicine. It will address topics that have proven significant in my personal journey within the framework of a ...
    • Narrativa crítico-reflexiva: minha trajetória durante o curso de medicina da Universidade Federal de São Carlos 

      Públio, Bruna Laís (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 03/01/2022)
      This final paperis a critical-reflexive narrative, elaborated in accordance with the guidelines of the Political Pedagogical Project of the course in medicine at the Federal University of São Carlos, and aimsto expose ...
    • Eu passarinho 

      Silva, Rodrigo Alexandre Cerqueira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 07/12/2020)
      My Course Conclusion Paper was labored in accordance with Pedagogical Project of UFSCar’s guidelines Medicine Course. The critical-reflexive narrative about my education is divided into four chapters: the initials focus ...
    • Um aluno-pesquisador na pandemia: o papel da pesquisa científica na formação acadêmica. 

      Slywitch Filho, Glieb (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2023)
      This undergraduate thesis is a critical-reflexive narrative in accordance with the guidelines of the Federal University of São Carlos’s medical school’s Pedagogical Project and aims to show the trajectory and experiences ...
    • Minha trajetória até me tornar médico 

      Mendes, Márcio Sampaio (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 20/12/2021)
      The Medicine Course at the Federal University of São Carlos (UFSCar) aims to provide a global, humanized, ethical, critical and reflective medical education, making use of real (or simulated) hypotheses for teaching, ...