• Eleições presidenciais de 2014: uma análise das agendas programáticas 

      Lima, Bárbara (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 02/05/2015)
      In the current Brazilian political scenario the political propaganda are at the center of political practices. Such centrality is enhanced during the election period. This is when the political parties launch candidates ...
    • Comunicação e envelhecimento: um estudo sobre as propagandas de suplementos vitamínicos direcionadas ao consumidor maduro 

      Bogni, Mariana Fernanda Braga (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gerontologia - PPGGero, Câmpus São Carlos, 31/03/2020)
      The Brazilian population has aged and demanded changes in product designs and communication processes between companies and their mature consumers. To improve such processes, product development and marketing professionals ...
    • Mídia e beleza negra: a mulher negra em propagandas televisivas de produtos de higiene e beleza 

      Gomes, Ana Paula Pereira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais - PPGCSo, Câmpus São Carlos, 27/11/2007)
      This research addresses the representation of black women in television advertisements of hygiene and beauty products in Brazil in the early 2000s. The analysis sought to investigate the historical and sociological context ...