• Juventude e educação escolar : contribuições e desafios presentes em artigos disponíveis na base Scielo entre 2010 e 2014 

      Bhering, Mariana Cunha; http://lattes.cnpq.br/5352846045210791 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 23/02/2016)
      The research aims to study and analyse the contributions and challenges present in the articles on the subject of Youth and Education in Brazil from 2010 to 2014. Furthermore, it looks forward to identify new ideas or ...
    • Professoras de berçário: uma análise sobre os saberes que embasam suas práticas 

      Braga, Andréia Barboza; http://lattes.cnpq.br/0197741944995780 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação Profissional em Educação, Câmpus São Carlos, 14/09/2019)
      Important studies indicate that in the context of teacher education for basic education aimed at acting in early childhood education and early grades, discussions are prioritized in the curriculum as actions for literacy ...
    • Mapeamento das necessidades formativas do formador de professores atuante no programa de formação online de mentores 

      Malheiro, Cícera Aparecida Lima; http://lattes.cnpq.br/9594089174735076 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 24/02/2017)
      The reflexions of this study are embedded in a context of continuing training in-school developed under the Online Training Program of Mentors (known as PFOM). It is a set of issues related to teachers of basic education, ...
    • Que saberes anunciam profissionais da educação Infantil? Um estudo em contexto de uma formação in lócus 

      Martins, Andressa de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/5236537649957580 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação, Câmpus São Carlos, 21/02/2017)
      The present research was produced in the University Extension Project. For that, a problem was elaborated and organized in form of a question: what are the knowledges of Early Childhood Education professionals revealed in ...
    • A disciplina eletiva dos barracos às mansões: relações com os saberes 

      Vieira, Andréa Antunes Lemo; http://lattes.cnpq.br/3733036147198296 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação Profissional em Educação, Câmpus São Carlos, 06/06/2015)
      This research aims to analyze the relationship with regard to the knowledge that can be established by students of Basic Education while they are studying the elective course, of interdisciplinary nature: “From shacks to ...