• We will hold the line : o fandom como forma de participação dos fãs no desenvolvimento do universo transmidiático do jogo mass effect 

      Palomino, Paula Toledo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 15/06/2015)
      The advent and popularization of the Internet has enabled the cultural convergence movement, creating numerous online communities as well as the consolidation of collective intelligence. Without being blocked by geographical ...
    • SKAM: fenômeno transmídia norueguês 

      Cunha, Luiz Eduardo Maués (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 10/09/2021)
      In the expansive process of communication media and technologies, media convergence has diversified the productive and creative chain of audiovisual narratives, changing the media landscape, previously ...
    • Junho, 2013 : o acontecimento discursivo transmídia 

      Padovani, Gustavo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 29/07/2016)
      The manifestations occured in June 2013 in Brazil were marked by a large content production by a great diversity of users, indie medias and the traditional media. Whitin this premise, this research uses discourse analysis ...
    • Novas narrativas para multiplataformas: um estudo sobre jogos de realidade alternada 

      Correia, Gabriel Costa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 18/12/2013)
      The main goal of this dissertation is to introduce the alternate reality game as a new narrative for multiplatform. By new narratives are understood the forms of storytelling arising from the current development of digital ...
    • The Lost Experience: estratégias de imersão em jogos de realidade alternada 

      Mesquita Júnior, Dario de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/02/2012)
      Among the current media forms, the alternate reality games (ARG) is in the spotlights due its capability of giving a ludic experience with strong immersive qualities. Setting its fictional world in sync with everyday ...
    • A construção de mundos online: uma análise da comunidade de fãs de Lost, Darkufo 

      Trento, Francisco Beltrame (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 17/10/2013)
      This dissertation aims to analyze the world-building process as spaces of transmidiatic communication. We listed information from the distinct media utilized on the development of the TV series Lost, including it internal ...
    • A narrativa transmídia como gênero do discurso : um estudo de caso do longa-metragem Capitão América 2 o soldado invernal 

      Mussarelli, Felipe (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 15/02/2017)
      The current entertainment industry finds itself dominated by big media groups, whose reach starts from production through distribution until the content exhibition in many platforms, with high revenue stream. This study ...
    • Curadoria transmídia em festivais audiovisuais e estudo de caso pós-pandêmico do MixBrasil 

      Fischer, André (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 29/06/2023)
      Technological innovations have caused profound transformations in the way audiovisual content is produced, understood, consumed, and programmed. The restrictions resulting from the COVID-19 pandemic have significantly ...