Browsing TCC by CNPq Subject "CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM::ENFERMAGEM MEDICO-CIRURGICA"
Now showing items 1-9 of 9
-
Mapeamento dos serviços de saúde aos usuários de cateterismo urinário: desafios para a prática avançada de enfermagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 31/08/2023)To map and to identify the material distributed in the health care network to urinary catheter users in a municipality in the state of São Paulo, Brazil. Method: Quantitative, descriptive-exploratory study, carried out ... -
Produção de material educativo para usuários de cateterismo urinário intermitente limpo e seus cuidadores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 31/08/2023)To develop educational material for adult patients with lower urinary tract disorders using clean intermittent urinary catheterization (CIL) and their caregivers. Material and Method: Methodological study, carried out in ... -
Rede de atenção à saúde e cateterismo urinário: um diagnóstico situacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 31/08/2023)To carry out a situational diagnosis of adult and juvenile users of urinary catheterization and their caregivers in the public Health Service (RAS) of a municipality in the interior of the State of São Paulo. Method: ... -
Interpretação e realização do eletrocardiograma: pré e pós conhecimento de estudantes de enfermagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 24/01/2022)This work aims to analyze the knowledge of nursing students about the interpretation and performance of the electrocardiogram before and after the online training. This is an exploratory, descriptive, cross-sectional study ... -
Capacitação online e construção e validação de vídeos educativos: cuidados e manutenção do cateter venoso central de curta permanência em pacientes adultos críticos para a equipe de enfermagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 23/11/2022)Objectives: to assess the nursing team's knowledge before and after an online educational intervention and to build and validate scripts and storyboards for the production of educational videos, in digital format, on the ... -
Métodos de aquecimento ativo de soluções endovenosas na prevenção ou tratamento de hipotermia do paciente perioperatório: scoping review
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2022)Objective: To map the existing literature on active warming methods for intravenous solutions to prevent or treat hypothermia in perioperative patients. Method: To support this study, a Scoping Review was conducted according ... -
Diferentes estratégias de ensino e aprendizagem com equipe multiprofissional para cuidadores de pacientes em terapia nutricional enteral domiciliar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2022)Objective: To present different educational strategies used to get knowledge by caregivers in the care of patients using Enteral Nutritional Therapy. Method: Study has two stages, the first being a methodological study of ... -
Caracterização das solicitações de atendimento populacional relacionadas às doenças cardiovasculares ao Serviço de Atendimento Móvel de Urgência (SAMU) de uma cidade do interior paulista: coorte retrospectiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 24/01/2022)Objective: To characterize the requests for population care related to cardiovascular diseases to the Mobile Emergency Care Service of a city in the interior of São Paulo. Method: Retrospective study, developed at the ... -
Percepções de estudantes de enfermagem sobre o uso da simulação clínica para o ensino e aprendizagem na prevenção, avaliação e tratamento em lesão por pressão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 23/11/2022)Objective: To characterize the knowledge of nursing students before and after expository and dialogued training and the participation, evaluating the implications of clinical simulation on self -confidence and satisfaction ...