Show simple item record

dc.contributor.authorSato, Humberto Domingues Thiago
dc.date.accessioned2020-05-12T11:05:55Z
dc.date.available2020-05-12T11:05:55Z
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.citationSATO, Humberto Domingues Thiago. O ensino de polinômios e gráficos na Educação Básica. 2019. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2019. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/12709.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/12709
dc.description.abstractIn this monography, we study polynomial functions, starting with a brief historical research about how the general solutions of the first to third degree polynomial equations were constructed, then we proceed to analyze the important points that the National Curricular Parameters stand out in relation to the teachings of algebra and polynomials. In the development of the work, we also address the demonstrations of the Fundamental Theorem of Algebra (analytic and algebraic proofs) and the demonstrations of the general solutions of the polynomial equations up to degree three by means of radicals. Finally, some activities are introduced to be applied in the classroom in order to improve the teaching and learning process through Geogebra computational software. We apply one of these activities in a classroom and we discuss the results.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectPolinômiospor
dc.subjectEquações polinomiaispor
dc.subjectFunções polinomiaispor
dc.subjectEnsino de polinômiospor
dc.titleO ensino de polinômios e gráficos na educação básicapor
dc.title.alternativeThe teaching of polynomials and graphics in the elementary schooleng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Rezende, Alex Carlucci
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/4190869482260889por
dc.description.resumoNeste trabalho, estudamos funções polinomiais, iniciando com um breve levantamento histórico de como foram sendo construídas as soluções gerais das equações polinomiais de primeiro até terceiro graus, passando, em seguida, a analisar os pontos importantes que os Parâmetros Curriculares Nacionais destacam em relação ao ensino de álgebra e de polinômios. No desenvolver do trabalho, também foram feitas as demonstrações do Teorema Fundamental da Álgebra (analítica e algébrica) e das soluções gerais das equações polinomiais de até grau três por meio de radicais. Por fim, apresentamos algumas atividades para serem aplicadas na sala de aula com o intuito de aprimorar o processo de ensino e aprendizagem com o uso do software computacional Geogebra. Aplicamos uma das atividades em sala de aula e discutimos os resultados.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::ALGEBRApor
dc.publisher.addressCâmpus São Carlospor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/1166184740731058por
dc.publisher.courseMatemática - Mpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil