Show simple item record

dc.contributor.authorSilva, Jessica Camila da
dc.contributor.authorLombardi, Wanessa Bonini Borges
dc.date.accessioned2022-06-23T17:12:04Z
dc.date.available2022-06-23T17:12:04Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifier.citationSILVA, Jessica Camila da; LOMBARDI, Wanessa Bonini Borges. As percepções do processo de demissão e suas consequências no employer branding. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2022. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/16312.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/16312
dc.description.abstractGiven the current scenario and the increasingly complex and challenging human-vs-work relationships, both in the business and social spheres, the present work proposes to investigate the perceptions of professionals in termination processes for the company's Employer Branding. From a qualitative and quantitative approach, research and analysis were carried out through sampling, with the purpose of seeking common scenarios among the respondents. The main result was found in several points of the research carried out when the dismissed person was dissatisfied with the institution, whether in voluntary or involuntary dismissals.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectDemissãopor
dc.subjectEmployer brandingeng
dc.subjectDesligamentopor
dc.subjectTrabalhopor
dc.titleAs percepções do processo de demissão e suas consequências no employer brandingpor
dc.title.alternativePerceptions of the dismissal process and the consequences on employer brandingeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Ubeda, Cristina Lourenço
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6696784421924024por
dc.description.resumoDada o atual cenário e as relações homem vursus trabalho cada vez mais complexas e desafiadoras, tanto no âmbito empresarial quanto no âmbito social, o presente trabalho propõe-se a investigar quais as percepções dos profissionais em processos de desligamento para o Employer Branding da empresa. A partir de uma abordagem qualitativa e quantitativa, realizou-se um survey para guiar a análise dos resultados, com a finalidade de buscar cenários em comuns (ou não) nas pessoas respondentes. Como principal resultado, foi constatado em diversos pontos da pesquisa realizada momentos de insatisfação da pessoa demitida com a instituição, seja em demissões voluntárias ou involuntárias.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::ADMINISTRACAO DE RECURSOS HUMANOSpor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.publisher.courseAdministração - Adm-Sopor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil