Listar Teses e dissertações por asesor "72168876-a814-47e7-8e07-0e316fc8f435"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Estudo da correlação entre motivação, estilo de aprendizagem e os tipos psicológicos Junguiano
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 04/09/2015)The motivation, learning style and the student's personality are constructs that have been studied in the field of educational psychology and is considered extremely important in teaching and learning processes. However, ... -
Obstáculos epistemológicos no processo de alfabetização científica: um estudo para a formação do professor das séries iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 28/10/2016)This work presupposes the importance of the teaching of Science so that the students can acquire the cultural elements and the scientific language and develop the necessary skills to the critical and aware exercise of ... -
Levantamento de modelos mentais para verificação de aprendizagem significativa do conceito de equilíbrio químico em licenciandos em química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 23/08/2019)The concept of equilibrium corresponds to one of the most complex and difficult topics of teaching and understanding in Chemistry. Although different researches has adopted the theme as an object of research and the important ... -
Abordagem investigativa como fator de motivação em três cursos da área de Química de uma instituição pública do Estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 07/08/2020)Laboratory classes have great potential to motivate students in science courses, whether to learn new knowledge or to demonstrate what they have already learnt. There are some ways of working in the laboratory and two draw ...