• Formação inicial de professores de química: discursos, saberes e práticas 

      Corrêa, Roberta Guimarães; http://lattes.cnpq.br/8887214323875475 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química, , 09/02/2015)
      Currently, the academic community and teachers formation courses are still living a period of transition between educational performance models that are supported by regulations, such as the resolution CNE/CP n° 01/2002, ...
    • Galvanização como tema motivador na disciplina de química tecnológica em um curso de engenharia de produção 

      Monassa, José Michel; http://lattes.cnpq.br/3264695180193801 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química, Câmpus São Carlos, 18/05/2016)
      In technical visits to companies in Marilia and the region, the needs observed; on hiring a professional that would present previous knowledge of galvanization and its applications, it was proposed a reformulation of ...
    • Ensino de química para pessoas com deficiência visual: um estudo por meio da revisão sistemática 

      Toledo, Juliana Barretto de; http://lattes.cnpq.br/3346827751812061 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química, Câmpus São Carlos, 27/01/2017)
      Education in Sciences is strongly influenced by the public policies and legislation in course. Among the challenges that the profession demands, is the paradigm of inclusive education, which is even greater when teaching ...