Browsing Teses e dissertações by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM"
Now showing items 1-4 of 4
-
Obstáculos epistemológicos no processo de alfabetização científica: um estudo para a formação do professor das séries iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 28/10/2016)This work presupposes the importance of the teaching of Science so that the students can acquire the cultural elements and the scientific language and develop the necessary skills to the critical and aware exercise of ... -
Ensino de química para pessoas com deficiência visual: um estudo por meio da revisão sistemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 27/01/2017)Education in Sciences is strongly influenced by the public policies and legislation in course. Among the challenges that the profession demands, is the paradigm of inclusive education, which is even greater when teaching ... -
Levantamento de modelos mentais para verificação de aprendizagem significativa do conceito de equilíbrio químico em licenciandos em química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 23/08/2019)The concept of equilibrium corresponds to one of the most complex and difficult topics of teaching and understanding in Chemistry. Although different researches has adopted the theme as an object of research and the important ... -
Desenvolvimento de metodologias de divulgação científica por meio de pesquisa e produção de mangás
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 27/05/2020)Science communication can be defined as any practice that proposes to spread the science to the public, with the purpose of arousing interest and motivation in science, as well as informing and disseminating scientific ...