• UsaUS e-learning: uma abordagem para incorporar aspectos de usabilidade em User Stories 

      Lopes, Larissa Albano; http://lattes.cnpq.br/2800383969791582 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 20/02/2018)
      Inside the software development context for e-learning, there is a constant con- cern about the usability improvement of these aplications, already their can bring significant impacts in the learning of the student. These ...
    • Utilização de mecanismos de roteamento para seleção de sistemas de Question Answering 

      Tavares, Leandro Luciani; http://lattes.cnpq.br/2796738470051942 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 30/05/2018)
      The evolution of the interaction between humans and computers has accompanied the technological evolution of computers themselves. This process culminated in the rise of a subfield of computing called Questioning Answering ...
    • Visualização de informações para acompanhamento de alunos em ambientes de aprendizagem eletrônica 

      Macedo, Maylon Pires; http://lattes.cnpq.br/0905286355746275 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 24/04/2020)
      The Information Visualization area studies ways to present data graphically in an efficient way to assist the user in decision making. Education professionals have been increasingly interested in the inclusion of visualization ...