• Diretrizes curriculares nacionais das profissões da saúde : um estudo transversal 2001-2004 

      Costa, Dayane Aparecida Silva; http://lattes.cnpq.br/7622944185406903 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Gestão da ClínicaCâmpus São Carlos, 2016-05-17)
      In order to induce changes in the graduation in Healthcare and to improve the Unified Healthcare System – SUS, the Education Ministry – MEC instituted National Curricular Guidelines – DCN for the fourteen Healthcare related ...
    • Vivências dos fisioterapeutas egressos da Residência Multiprofissional em Saúde da Família e Comunidade 

      Costa, Mariana Lisboa; http://lattes.cnpq.br/1413847070289563 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Gestão da Clínica, 2013-04-11)
      A formation in health, seeking population real needs, requires that Higher Education Institutions (IES) and the Sistema Único de Saúde (SUS) observe commitment, cooperation and responsible relationships towards the ...
    • A educação no trabalho no contexto da estratégia saúde da família 

      Demori, Renata Zanoni; http://lattes.cnpq.br/3606244277641774 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Gestão da ClínicaCâmpus São Carlos, 2015-03-18)
      The challenges to be overcome by the Family Health Strategy, educational activities at work that are developed daily, may contribute to the transformation of practices with incorporation of new health values, closer to ...
    • Diretrizes curriculares nacionais para o curso de psicologia : aproximações e distanciamentos dos projetos pedagógicos de curso 

      Fenerich, Maria Elisa de Agostini; http://lattes.cnpq.br/7091991049229730 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Gestão da ClínicaCâmpus São Carlos, 2015-12-07)
      Considering the DCN a major public policy for training the Psychologist in health, and structuring the curriculum, this study aimed to analyze the pedagogical projects of undergraduate courses in Psychology of public higher ...