• Aprender a aprender: uma trajetória possível para os trabalhadores do SUS? 

      Costa, Ana Clara Lopes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, , 27/03/2014)
      The main goal in this study is to analyze the learning process of the Brazilian Unified Health System (SUS) staff when exposed to an interactionist educational initiative. Such initiative aims the transformation of health ...
    • Análise da prática docente em uma iniciativa educacional que integra teoria e prática em cenários do SUS 

      Lara, Ellys Marina de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 17/12/2014)
      Considering the hypothesis which says that the person responsible for people education is also being educated and modified during the teaching and learning processes along with individuals this person is teaching, this ...
    • Gênero, sexualidade e currículo: percepções e proposições a partir de vivências em uma escola médica 

      Oliveira, Pedro Mendonça de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)
      Michel Foucault characterizes sexuality as a device of power, which has been utilized throughout the history of mankind for the maintenance of privileges. Since the nineteenth century, this device finds in medical practice ...