• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ciências Ambientais - PPGCAm
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Ciências Ambientais - PPGCAm
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorBachega, Luciana Ruggiero (1)Barbosa, Flávia Darre (1)Bentos, Adriel Barboza (1)... View MoreSubjectRecursos hídricos (3)Sustainability (3)Sustentabilidade (3)... View MoreDate Issued2022 (3)2021 (9)2020 (5)2019 (6)2018 (7)2017 (5)CNPq SubjectsCIENCIAS BIOLOGICAS (6)CIENCIAS AGRARIAS::RECURSOS FLORESTAIS E ENGENHARIA FLORESTAL::CONSERVACAO DA NATUREZA::CONSERVACAO DE BACIAS HIDROGRAFICAS (5)CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::PLANEJAMENTO URBANO E REGIONAL::METODOS E TECNICAS DO PLANEJAMENTO URBANO E REGIONAL (5)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm (35)Document Type
Tese (35)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 35

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Plano diretor municipal e participação popular contributiva avaliados por um modelo integrador 

Colenci, Pedro Luciano (Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-03)
This thesis is about contributory participation in the elaboration and updating of urban planning and its goal is to demonstrate the influence of contributory management in the transformation processes which currently ...
Thumbnail

Gestão integrada e sustentável da água em bacias hidrográficas: ferramentas, desafios e diretrizes 

Cerezini, Monise Terra (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-19)
The sustainability of development is an imperative issue in the discussions that permeate the problematic of the socioeconomic and environmental relationship in contemporary society. Actions to transmute the essence of ...
Thumbnail

Consequências geométricas de processos dependentes de densidade em mexilhões e sua influência na biodiversidade de costões rochosos tropicais 

Fonseca, Daniel Gonçalves (Universidade Federal de São Carlos, 2018-05-25)
Rocky shore communities represent an important component of the biodiversity in coastal regions, but are subject to environmental impacts resulting from anthropogenic activities. Thus, understanding the mechanisms involved ...
Thumbnail

Comitês de Bacias Hidrográficas, representação e participação: desafios e possibilidades à gestão da água e dos recursos hídricos no Brasil 

Barbosa, Flávia Darre (Universidade Federal de São Carlos, 2019-05-09)
This research discusses about the representation and participation in Management and Planning of Water Resources process in Brazil which is carried out by Hydrographic Basin Committees (CBH’s). The hypothesis of this ...
Thumbnail

Panorama e perspectivas das políticas públicas e normativas para a transição energética no contexto da UNASUL 

Cintra, Roberta Hehl de Sylos (Universidade Federal de São Carlos, 2018-08-22)
The Union of South American Nations (UNASUL) is an international organization made up of twelve South American countries, made official in 2008, and is seeking a process of regional integration, in which the economic factor ...
Thumbnail

Educação ambiental dialógico-crítica no Pantanal de Mato Grosso : a voz e o silêncio das pescadoras e dos pescadores tradicionais 

Souza, Silvano Carmo de (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-21)
The research of critical-dialogical environmental education was developed in the municipality of Caceres, Pantanal of Mato Grosso. It is work done by many hands, the results of many voices meeting. Fruit of the interaction ...
Thumbnail

Indagação Interdisciplinar no Pátio da Escola (IIPE): aproximações e distinções entre sua proposta e a educação popular freiriana 

Santos, Ana Claudia Toledo Prado dos (Universidade Federal de São Carlos, 2019-06-17)
The Interdisciplinary Inquiry in the School's Yard (IIPE) is a didactic-pedagogical proposal that intends to regard environmental issues at a local environment, the schoolyard. By its means, educators and students ...
Thumbnail

Efeitos de florestas ripárias em restauração em ecossistemas de riachos tropicais numa paisagem agrícola 

Libório, Rogério Aparecido (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-15)
The conversion of natural areas to human activities in watersheds is the main cause of riparian forest degradation, which, consequently, decreases the integrity of aquatic ecosystems. Therefore, restoration of riparian ...
Thumbnail

As representações sociais: análise temporal em função da existência da legislação das áreas de proteção e recuperação dos mananciais (APREM) do município de São Carlos-SP -Bacia Hidrográfica do Ribeirão do Feijão (BHRF) 

Galvão, Davi Fortes (Universidade Federal de São Carlos, 2018-08-02)
The reflection about social practices in an urban context marked by the permanent deterioration of the built environment and its ecosystem can not dispense with the analysis of the determining factors of the process and ...
Thumbnail

Na semente já existe um baobá: capoeira, educação e transformação socioambiental 

Ferrari, Maíra Miller (Universidade Federal de São Carlos, 2018-08-14)
Every social experience produces and reproduces knowledge, this circle of actions presupposes one or more ​ epistemologies. Considering the current social-economic crisis it is essential to rethink the knowledge process ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT