• Uma abordagem diferente para o ensino da função exponencial no Ensino Médio 

      Angelucci, Michel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 24/01/2014)
      The objective of this essay is to propose a different approach to teaching the exponential function in high school. This new approach aims to provide a meaningful learning related to the subject exponential function, ...
    • Determinantes 

      Prata, Gustavo Gomes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 04/10/2016)
      This paper wants to provide subsidies to the Mathematics teacher of Basic Education, regarding to Determinants. From a consistent theoretical basis, it builds the concept of Determinant and deducts its main properties. ...
    • Diagonalização de operadores e formas lineares: cônicas e quádricas 

      Carl, João Victor Bolssone (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 18/02/2021)
      In this work we will make applications of Linear Algebra to conics and quadrics. We will discuss the rotation and translation of these particular curves and surfaces and understand why the rotation process relates to with ...