Browsing Centro de Ciências e Tecnologias para a Sustentabilidade - CCTS by Advisor "876f19e9-b7b8-4b17-a442-0de204ae0b22"
Now showing items 1-5 of 5
-
Da internet à sala de aula: um estudo exploratório de laboratórios brasileiros de experimentação remotamente controlados para aprendizagem de Física
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 05/04/2023)Observing that many educators have sought to use diverse teaching methodologies as a motivating tool in Physics classes, it becomes significant to study their potential, as well as to explore possible associations of ... -
Experimentação como potencial contribuinte para a formação de conceitos científicos em crianças.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 20/01/2023)Seeking to find strategies that help in the renewal of Science teaching in Brazil and considering the worrying results obtained by Brazilian students in international exams, we propose an study of Vigotsky's theories and ... -
Aprendizagem Baseada em Problemas: um roteiro para o ensino de termodinâmica na educação básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 16/03/2020)In this paper we have aimed to develop and apply an educational product taking the Problem-Based Learning (PBL) methodology as base for teaching Physics in Basic Education. Considering one of the variations of the method, ... -
Estratégias didáticas para o ensino de física: uma análise das tendências do MNPEF
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 30/09/2021)Difficulties and problems in Physics teaching in basic education, especially in high school, are certainly not a recent issue, being responsible for conducting numerous researches aimed at investigating its causes and ... -
Visões deformadas de professores e futuros professores sobre a natureza da Ciência: uma revisão da bibliografia atual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 02/07/2021)Research on students and teachers’s conceptions of Science has been developed since the second half of the 20th century. Based on these researches, Norman G. Lederman initiated investigations into how the Nature of Science ...