• Educação Física Escolar e a contribuição da metodologia Callejera nos conhecimentos atitudinais 

      Moraes, Fabio de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 18/04/2020)
      This work is a result of a culmination of an Action Research applied on a Public School in the city of São Carlos, São Paulo, with fifth grade Elementary School children at the School of Physical Education. The classes ...
    • Avaliação na Educação Física: análise sobre uma planilha de observação na educação infantil 

      Arruda, Caroline Dias de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 25/04/2020)
      When gathering the materials for study in this work, it was noticed that most of the research that refers to assessment is focused on elementary level or higher, being practically nonexistent in kindergarten education. ...
    • A participação das meninas nas aulas de Educação Física: dilemas de um professor no ensino do futsal 

      Malvar, Antonio Jorge Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 24/04/2020)
      School Physical Education has always faced problems related to the participation of girls in their classes, a situation that, despite the female achievements, continues until the present day. The resistance of girls to ...
    • Olimpíadas da escola: processos educativos emergentes de uma competição dialógica 

      Borsetti Junior, Ari Fernando (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 21/03/2024)
      Competition is a ubiquitous element in society and is central to the phenomenon of games. Understanding competition as content becomes crucial in Physical Education classes, as the discipline is permeated by competitive ...