Browsing Programas de Pós-Graduação by Advisor "946d030e-5569-44ce-a0f8-89189b61c913"
Now showing items 1-4 of 4
-
Introdução à Mecânica Quântica no Ensino Médio através de uma discussão sobre a constante de Planck
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 28/02/2023)In this work, we develop an educational product to introduce quantum mechanics in High School through a discussion about Planck's constant. As a learning framework we used David Ausubel's Meaningful Learning Theory (MLT). ... -
Estudo experimental da Lei de Faraday da indução eletromagnética utilizando um smartphone e um computador
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 06/03/2018)The experiment proposal aims to demonstrate Faraday's law of electromagnetic induction using a personal computer, a smartphone and low cost materials. It is expected that students recognize from a quantitative point of ... -
O Geogebra no ensino de Física: propostas de aplicação para o ensino do movimento Harmônico simples
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 15/03/2017)In this work we discuss two important movements that are part of the curriculum of the physical discipline of physics in high school, wich are classified as part of a set of phenomena that constitute as an Simple Harmonic ... -
Experimentos com o Arduino no ensino de Física: estudando conceitos científicos da Termologia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 17/01/2022)Motivated by the application of Information and Communication Technologies (ICT) in the teaching of Physics, we developed the scripts for three experimental activities in Thermology using technological tools to be applied ...