O Repositório Institucional da UFSCar (RI-UFSCar) é um sistema de informação que visa armazenar, preservar, organizar e disseminar amplamente a produção intelectual dos diversos setores e segmentos da comunidade da UFSCar, provendo o acesso aberto à informação produzida na instituição e registrada como científica, tecnológica, didática, artístico-cultural e técnico-administrativa.

  • O cálculo do esquecimento: o papel de mediação das redes sociais na produção de violência 

    Silva, Mariana Bergo Damaso; http://lattes.cnpq.br/2135099952877999 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)
    This research, based on the critical theory of society, aims to identify the determinants of barbarism condition lived by contemporary society, which is characterized by high rate of technological development, manly in ...
  • Existence and multiplicity of solutions for a class of elliptic equations involving nonlocal integrodifferential operator with variable exponent 

    Bonaldo, Lauren Maria Mezzomo Bonaldo; http://lattes.cnpq.br/1942212522412870 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Matemática - PPGM, Câmpus São Carlos, 16/03/2020)
    In this work, we are interested in the existence and multiplicity of nontrivial solutions for a class of elliptic problems. The first problem deals with the existence of nontrivial weak solutions to a class of elliptic ...
  • Ruralidades midiáticas: uma análise sociológica da construção de perfis no Facebook por mulheres do campo 

    Barbosa, Eduardo; http://lattes.cnpq.br/3133229867053655 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 02/03/2020)
    Country Brazilian residents have been historically portrayed by classical literature and national cinema as inferior to city dwellers, in habits and appearance. The collective imagination is fueled by this creation of ...
  • Jogos no ensino de matemática: um estudo de teses e dissertações com a perspectiva histórico-cultural 

    Gomes, Ana Karina Marmorato; http://lattes.cnpq.br/2382053520954389 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 26/06/2017)
    This research presents a result from the enquiry and assay of thesis about the using games when teaching math on a historical and cultural perspective. It was accomplished a list of published books at the math education ...
  • Gênero e pesquisa médica: um estudo das bolsistas de produtividade e dos grupos de pesquisa do Brasil. 

    Carvalho, Carolina Cisoto Barbosa de; http://lattes.cnpq.br/2804542810761341 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 14/02/2020)
    Medical career has always been based on a masculine form of acting and thinking. But, the end of the last century and beginning of the present, show that women are widening their access to medical careers. The evaluation ...
  • Raça, gênero e sexualidade: uma perspectiva da terapia ocupacional para as corporeidades dos jovens periféricos 

    Ambrosio, Leticia; http://lattes.cnpq.br/8433188990022599 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional - PPGTO, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)
    The social and symbolic construction of youths has the body as a territory of existence, resistance, reproduction and social transformation. With the youth body being its own experimentation of potentialities and a powerful ...
  • O estágio curricular supervisionado (ecs) em cursos de graduação em Psicologia: avaliação sobre a implementação da política 

    Santos, Jociane Marthendal Oliveira; http://lattes.cnpq.br/0881773975437368 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 29/01/2020)
    The objective of this research was to analyze the process of implementing the policy and changes in supervised curricular internships (ECS) in undergraduate courses in Psychology after Law no. 11,788 / 2008 from the point ...
  • Efeitos do canabidiol sobre comportamentos “tipo-compulsivo” em ratos: influências do sexo e do ciclo estral 

    Fabris, Débora dos Santos; http://lattes.cnpq.br/1029596991640933 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 19/03/2020)
    Obsessive-Compulsive Disorder (OCD) is a severe and chronic psychopathology characterized by intrusive thoughts (obsessions) and ritualistic actions (compulsions). The neurobiology of OCD is not fully understood, and ...
  • Etnografia de uma lei: o ensino de história e cultura afro-brasileira e indígena 

    Santos, Tamires Cristina dos; http://lattes.cnpq.br/9141182153364129 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 12/08/2019)
    The Law and Directives for the Brazilian Educational System (Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional/LDB), promulgated on December 20, 1996, which establishes national educational guidelines for the contents of the ...
  • A infraestrutura de transportes rodoviários no Brasil e as trilhas da financeirização 

    Peruchi, Paulo Renato; http://lattes.cnpq.br/6334718685107353 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, Câmpus São Carlos, 14/02/2020)
    The present work has as main objective to understand how changes in the investment model in road transport infrastructure, implemented since the 1990s, impacted organizations working in the sector. For this purpose, a ...

Más