O Repositório Institucional da UFSCar (RI-UFSCar) é um sistema de informação que visa armazenar, preservar, organizar e disseminar amplamente a produção intelectual dos diversos setores e segmentos da comunidade da UFSCar, provendo o acesso aberto à informação produzida na instituição e registrada como científica, tecnológica, didática, artístico-cultural e técnico-administrativa.

  • 1000 Fandangos. Amanhecer 

    Bertolo, Gabriel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 25/09/2020)
    This thesis search, through an intensive ethnographic description, to inquire about the caiçaras movements around their most celebrated aesthetical-political expression, the fandango caiçara – acknowledged as a Brazilian ...
  • Inovação no setor público: percepção de uso do Sistema Eletrônico de Informações (SEI) por servidores da Pró-Reitoria de Gestão de Pessoas da UFSCar 

    Tamegushi, Mirele Lie (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 11/02/2021)
    Public sector innovation is an issue that needs further study, as this approach is more widespread in private organizations. With the historical changes brought about by technological transformations and, more recently, ...
  • A gente não tem parada: etnografia e deslocamentos (de) travestis 

    Rodrigues, André Rocha (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 18/12/2020)
    The travestis who work in the sex market reveal a close relation between their activities in these markets and territorial displacement. Studies usually address this subject based on the notions of stratification, status ...
  • Tempos escolares e qualidade da educação na legislação: uma incursão pela história 

    Santos, Fabiano Pereira dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 23/02/2021)
    From the study of educational legislation from a historiographical point of view, we analyzed the relationship between school time and the quality of education, using historical-dialectical materialism as a theoretical-m ...
  • Entre singularidades e processos identitários: um olhar para a formação e atuação profissional de Professoras da educação infantil 

    Giangarelli, Drieli Camila (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 23/11/2020)
    This study assumes that the teaching professional identity is constituted as an interaction between the individual and his subjective experiences, both at the individual and professional levels. The objective was to ...
  • DIAGNÓSTICO DO COOPERATIVISMO AGROPECUÁRIO NO BRASIL 

    Santos, Sara Raquel de Barros; Santos, Sara Raquel de Barros (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 12/01/2021)
    This work aims to analyze the panorama of agricultural cooperatives in Brazil and its regions through the following variables: number of agricultural establishments; number of agricultural establishments organized in ...
  • Mineração de regras de associação temporais envolvendo dados quantitativos contínuos 

    João, Rafael Stoffalette (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 07/08/2020)
    The consideration of temporality in a explicit manner on the task of association rules mining that involves continuous quantitative data is one approach that aims to contribute to the field of study of knowledge discovery ...
  • Práticas educativa e pedagógica dos professores que ensinam matemática: um estudo a partir dos trabalhos do ENEM e ENDIPE 

    Santos, Cicero Inacio dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 11/12/2020)
    This master thesis aims to guide and characterize the pedagogical and educational practices of the teacher who teaches Mathematics from the annals of the Encontro Nacional de Educação Matemática (ENEM) and the Encontro ...
  • Reversão de função de estímulos matemáticos com procedimentos de discriminação em escolares com ansiedade à matemática 

    Fioraneli, Rogério Crevelenti (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 09/11/2017)
    The presence of aversive control during mathematics teaching can produce a response pattern called mathematics anxiety, which involves escape and avoidance every time an individual is requested to use mathematical knowledge; ...
  • Análises in silico de genes associados à embriogênese somática em cana-de-açúcar 

    Cavalcante, Victor Ramos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Produção Vegetal e Bioprocessos Associados - PPGPVBA-Ar, Câmpus Araras, 18/12/2020)
    Indirect somatic embryogenesis (ISE) is one of the most used regeneration pathways to obtain sugarcane genetically modified plants. ISE regulatory genes have been widely studied in monocotyledonous and dicotyledonous ...

Más