Listar por tema "Ensino a distância"
Mostrando ítems 1-13 de 13
-
Formação continuada online de professores dos anos iniciais: contribuições para a ampliação da base de conhecimento para o ensino de geometria
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 12/12/2007)This doctorate thesis identifies and analyzes the contributions of two online distance minicourses to the knowledge base (specific knowledge of geometry, pedagogical knowledge of geometry and pedagogical reasoning processes) ... -
Avaliação da acessibilidade e da usabilidade de um modelo de ambiente virtual de aprendizagem para a inclusão de deficientes visuais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP, , 05/08/2011)This work presents collaborations of the ergonomics for the virtual learning environment, for its configuration and its use, seeking the inclusion of people with visual disabilities. These collaborations go along with the ... -
Pressupostos teóricos da perspectiva CTS (Ciência, Tecnologia e Sociedade) no contexto de cursos de graduação a distância
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 18/02/2011)Each season brings new trends that influence the culture, economy and technology derived from the growth and development of society. Thus, after 90 years of the twentieth century saw the beginning of a period called the ... -
Um ambiente virtual de aprendizagem para o ensino de tópicos de matemática do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 31/10/2012)The objective of this work was the development and application of a Virtual Learning Environment (VLE), based on the Moodle platform, for the study of Mathematic topics at the elementary education level. Furthermore, another ... -
Uso de conhecimento de senso comum na educação para geração de analogias e similaridades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 30/10/2007)The use of analogies is a cognitive strategy frequently adopted by learners when they want to understand some new concept. In that case, the analogy connects the new concept with the previous knowledge, attaching it in the ... -
Estratégias cognitivas para o aumento da qualidade do hiperdocumento para educação a distância.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 17/05/2005)Actually, the concern with the quality of the products is present in all areas. In Distance Learning (DL), this concern should be even higher. The inherent difficulties of the physical distance between teachers and students ... -
Educação a distância na formação de professores: o curso-piloto "Consumo Sustentável/Consumo Responsável - desenvolvimento, cidadania e meio ambiente.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 04/05/2006)The present research analysed the results of the distance pilot-course Consumo Sustentável/Consumo Responsável - desenvolvimento, cidadania e meio ambiente , that it was proposed by CECEMCA, through the accord between MEC ... -
Potencialidades e limites de uma disciplina do curso de Educação Musical a distância na UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 20/08/2010)This work was developed from issues and concerns related to the nature of human, musical and technological learning within a practical discipline of the Musical Education Bachelor Course (online education modality) of the ... -
Formação de professores de matemática para o uso pedagógico de planilhas eletrônicas de cálculo: análise de um curso a distância via Internet.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/05/2003)This study aimed at describing and analyzing the process of the formation of Mathematics teachers of the primary and secondary levels of education who participated of a distance learning course via Internet about the ... -
Desenvolvimento profissional de formadores em exercício: contribuições de um programa online
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/10/2009)This research tries to understand the contributions of an online continuous formation Program, aiming at the professional development of formers working with basic education, supported by the theoretic-methodological ... -
Formação de formadores e educação inclusiva : análise de uma experiência via internet
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 11/12/2009)This study aimed at analyzing both the contributions and limitations of a distance learning professional development program based on the knowledge of educators, taking inclusive education policy into account. The Program ... -
Objetos de aprendizagem multimídia provenientes da captura ubíqua de apresentações multimodais: produção, interação e análise
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 08/05/2013)The evolution of ubiquitous computing, techniques for handling continuous media and composition, representation and presentation of multimedia objects, among other areas of information technology and communication, enable ... -
Tecnologia educacional e possibilidades construtivistas a partir da percepção dos alunos sobre os processos de aprendizagem no curso superior a distância de tecnologia em gestão de turismo - CEFET-RJ / CEDERJ
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 21/02/2013)This paper aims to analyze how students from Course of Technology in Tourism Management evaluates the operating platform moodle seeking to prove the relationship between education and technology in accordance with the ...