• Sequência didática: uma alternativa para o ensino de acústica para o ensino médio 

      Mazeti, Lucas Jesus Bettiol (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus Sorocaba, 10/03/2017)
      The present work consists of a teaching learning sequence in the theme of Acoustics, built under the theory of significant learning of David Ausubel, to assist teachers in the teaching of Physics on this topic. The proposal ...
    • Produção de audiovisuais no processo de ensino-aprendizagem: uma proposta avaliativa 

      Rezende, Eduardo Vieira de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 16/04/2014)
      This work aims the development an evaluative proposal pointing criteria that may be used by teachers in the production of an audiovisual physics program that approach key contents for the understanding of various natural ...
    • Estratégias didáticas para o ensino de física: uma análise das tendências do MNPEF 

      Zavatini, Ricardo de Mendonça (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 30/09/2021)
      Difficulties and problems in Physics teaching in basic education, especially in high school, are certainly not a recent issue, being responsible for conducting numerous researches aimed at investigating its causes and ...
    • Aulas-oficina de física moderna integrando TIC e demonstração experimental 

      João, Herbert Alexandre (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS, Câmpus São Carlos, 22/08/2016)
      The present work intends to produce and provide instructional material to high school teachers of physics, focusing on workshop methodology as a viable alternative to physics classes. It is proposed to equip teachers ...