Navegando por assunto "Children"
Itens para a visualização no momento 1-20 of 72
-
Análise do desenvolvimento de crianças de um a três anos de idade contaminadas por chumbo.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2005)Lead intoxication can damage children development. There are few researches about the effects of lead intoxication on the overall development of young children. The individuals sampled in this study can be considered as ... -
Efeitos da intervenção com vídeo games ativos no equilíbrio de crianças com e sem Transtorno do Desenvolvimento da Coordenação: um estudo follow-up
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, Câmpus São Carlos, 24/05/2023)General objective: To analyze the static balance of children with and without DCD in bipedal and unipodal positions, and to monitor the effects of training through AVGs, Wii Fit and Xbox Kinect on the balance and postural ... -
O cotidiano e a pandemia da Covid-19 na perspectiva das crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional - PPGTO, Câmpus São Carlos, 27/03/2023)The Covid-19 pandemic and the emergency measures taken to control and combat the virus have significantly impacted people's lives, with children being one of the most affected social groups. Despite not being the focus of ... -
Funcionalidade de crianças e adolescentes com síndrome de Down: impacto de fatores contextuais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, Câmpus São Carlos, 22/02/2024)This thesis aimed to explore the functioning of children and adolescents with Down syndrome (DS), and analyze the impact of contextual factors on it. This investigation was based on four studies developed before, during ... -
Exclusão com estímulos visuais e múltiplas relações de condicionalidade na linha de base.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/08/2004)This study investigated responding by exclusion , which has been demonstrated as a robust behavioral process, consisting in the selection of an undefined comparison stimulus, when the sample is also an undefined stimulus ... -
Programa computacional de ensino de habilidades auditivas.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/09/2007)There is a great need to guarantee more access of the hearing impaired to hearing rehabilitation, specially their participation in auditory training programs (teaching of hearing behavior). Teaching computer programs which ... -
Controle de estímulos e formação de classes de estímulos equivalentes em crianças e em indivíduos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/09/2011)Two studies evaluated emergent stimulus-stimulus relations and selection and rejection controlling relations. Study 1 evaluated controlling relations after two types of conditional discrimination training: standard ... -
Valores de vitamina D e irisina e sua correlação com a composição corporal em crianças com adrenarca precoce
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, Câmpus São Carlos, 21/03/2016)Introduction: Premature adrenarche (PA) is characterized by the appearance of pubic hair and/or axillary, acne and body odor before age 8 in girls and before 9 in boys and these individuals are at increased risk of ... -
Equivalência de estímulos e generalização recombinativa no seguimento de instruções com pseudofrases (verboobjeto)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/07/2011)An important issue in the field of verbal behavior is how a person understands and learns to behave according to verbal commands or instructions. The stimulus equivalence paradigm, as a model of symbolic behavior, may ... -
Habilidades sociais de crianças com diferentes necessidades educacionais especiais: comparações múltiplas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/03/2011)Evaluation studies about social skills of children have shown that in general there is an impairment of social skills in learning disabilities, sensory disabilities and other conditions of special educational needs. However, ... -
Buscando a independência e autonomia da criança através da estimulação constante : a experiência da família da criança com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, , 29/01/2010)The purposes of the study have been to identify which is(are) the meaning(s) of living with a child who has Down syndrome and its impact in the family functioning, and also to develop a theoretical model about these families ... -
Mobilizando-se para resgatar a vida através do implante coclear: a experiência da família da criança com deficiência auditiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, , 25/02/2011)This work scoped to comprehend the experience of the cochlear implant user auditive deficient child‟s family, more precisely to understand its role, identify the changes into the everyday life, describe the strategies ... -
Crianças da zona rural e a escola urbana : experiências e significados construídos com uma turma do 3° ano do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 15/02/2016)The reproduction of 'urban x rural' hierarchy is filled from the stigmatizing understanding that living in rural areas is social and cultural inferior. According to this, with the increasing insertion of children from rural ... -
Pelos olhos das crianças: uma etnografia da favela do Gonzaga
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, , 12/03/2008)This research had the objective to enlarge and to deepen the suburb analysis, using as an object the Gonzaga shantytown, located in São Carlos, in the countryside of the state of São Paulo, and a neighborhood spotted by ... -
Percepção de discriminação racial em crianças brasileiras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 26/09/2022)Combating racial discrimination involves the ability to notice when it occurs. Studies conducted with U.S. children have shown that cognitive, individual and situational factors make some children better at recognizing ... -
Engajamento de crianças com Transtorno do Espectro Autista nas rotinas da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 23/03/2022)Child development monitoring is increasingly essential for identifying potential and difficulties in learning. Engagement in routines is one of the factors that can contribute to the achievement of children's goals ... -
A violência sexual infantil no judiciário: análise de uma amostra de sentenças judiciais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 16/01/2024)Child sexual violence is defined as any sexual act committed by one or more adults against children and adolescents, leading to sexual stimulation of the victim and/or aggressor. Although the Judiciary has an important ... -
Como a escola constrói a corporeidade e os papéis de gênero com crianças do ensino fundamental?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 24/11/2021)This monograph is the result of a research with qualitative approach and bibliographic character, associated with a field study, which sought to understand how the school environment has influenced the corporeality and ... -
A influência da dança nos corpos das crianças pequenas e na construção de suas identidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 24/06/2021)This work presents the result of a bibliographical research, which sought to understand if the contact with dance and expressive movement influences the bodies of young children and how this happens. Seeking to answer the ... -
A saúde mental das crianças na pandemia da Covid-19: uma perspectiva de professores de uma Unidade de Educação Infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 29/10/2022)Some social groups have been impacted by the COVID-19 pandemic, such as people with disabilities, people who experience situations of greater social vulnerability, indigenous people, children and teenagers. Studies have ...