Navegando por assunto "Comunidades de aprendizagem"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Comunidades de aprendizagem: contribuições da perspectiva dialógica para a construção positiva das identidades das crianças negras na escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2010)The present research, titled Learning Communities: contributions of the dialogic perspective to the positive construction of the black children s identities at school, aimed at understanding which classroom practices ... -
A participação da comunidade escolar em uma escola transformada em comunidade de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/08/2010)This work aimed to characterize and analyze the ways of school community s participation in the daily routine of a school unity transformed into Learning Communities, in particular examining the participation in decision ... -
Diálogos matemáticos no ensino remoto: entre dificuldades e possibilidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 20/04/2022)The main objective of this dissertation is to understand how mathematical dialogues take place remotely in a school that transforms itself daily into a Learning Community. To do so, we invited members from the school ... -
Diversidade cultural e educação escolar: perspectiva comunicativo-dialógica para o trabalho pedagógico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 26/02/2010)The dissertation hereby presented and entitled Cultural Diversity and School Education: dialogic-communicative perspective for the pedagogical work comes up with an investigation result guided by the following research ... -
Aprendendo a ensinar : as narrativas autobiográficas no processo de vir a ser professora
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/09/2015)The current research lies in the discussions about teacher training in collaborative context which involves online learning communities, specifically in the constitution of the teaching identity of future teachers in the ...