Navegando por assunto "Língua estrangeira"
Itens para a visualização no momento 1-11 of 11
-
Relações entre o tipo psicológico e a aprendizagem de uma língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 05/06/2009)There are several factors which interfere in foreign language learning. Among them, there are the learning styles, which comprise the cognitive and affective domains. The intrinsic side of the affective domain, which is ... -
Subsídios para elaboração e utilização de material didático de língua estrangeira para a terceira idade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 13/03/2009)Through the investigation of the English teaching/learning process in two third age universities and through the presentation of the profile of these age group learners, we aim to provide contributions for further developing ... -
A construção de significados sobre letramento e seus recentes estudos durante a formação inicial e contínua de professores de língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 27/03/2012)The contemporary period is marked by technological development and by economic, political, cultural and social changes influenced by globalization. Such changes had its impact on Brazilian education, encouraging researches ... -
Ensino de inglês para alunos surdos: materiais didáticos e estratégias de ensino.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 07/03/2018)Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the issues of deafness, the teaching and learning of Foreign Language (FL) by deaf students in Brazil still present problems, especially regarding the ... -
Uma investigação sobre os instrumentos avaliativos de um curso de LE utilizando planejamento temático baseado em tarefas para professores pré-serviço de contexto adverso
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 07/06/2013)In this research we realize an investigation into the assessment process in a course of English Language using a thematic task-based planning for teachers pre-service of adverse context of a private college in the state ... -
Crenças e motivação em contexto de língua estrangeira para a terceira idade: subsídios para o desenvolvimento de competências do professor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 14/03/2014)The teaching-learning process of a foreign language for the Third Age is a theme that demands attention and has been little explored. Through the investigation of beliefs and motivational aspects in such a context, we ... -
O trabalho pedagógico no ensino de espanhol para alunos com deficiência visual: um estudo na perspectiva histórico-cultural
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/02/2012)ABSTRACT The pedagogical work on courses specifically designed for special education is a very important subject on the current Brazilian educational scenario, in which students with disabilities are reaching high school. ... -
As formas de preenchimento do objeto direto na aprendizagem de português/LE por argentinos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 13/12/2010)Este trabajo, complementa los resultados parciales de una investigación de ‘Iniciação Científica’, tiene como objetivo observar las peculiaridades en la realización o no del objeto directo (OD) anafórico en portugués como ... -
Avaliando a eficácia do ensino de tato e ouvinte com estímulos de dois elementos na aquisição de língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 03/03/2020)Some studies have assessed how different teaching procedures may favor the acquisition of intraverbal repertoire related to foreign language acquisition in children. The present study aimed to 1) assess the effectiveness ... -
"Trocar a chavinha 'agora eu estou falando espanhol'": imaginários de professores brasileiros em formação sobre estruturas verbais do espanhol
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 14/06/2021)Starting from the comprehension that the subject in its relation with the world is invariably measured by imaginary projections, which affect the objects and individuals surrounding it, being those indispensable for the ... -
A formação de professores de línguas estrangeiras para o contexto bi/plurilíngue (surdo e ouvinte): um diálogo entre o previsto, o praticado e a perspectiva translíngue
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/09/2022)Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the demands of contemporaneity, the teaching and learning process of a Foreign Language (FL) for bi/plurilingual students (deaf and hearing students) in ...