Browsing by Advisor "Reyes, Cláudia Raimundo"
Now showing items 21-25 of 25
-
Educação de jovens e adultos : palavras de mulheres a respeito do processo de escolarização.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/08/2007)The study approached some women s reintegration to the school environment, students from the Municipal Program of Youngsters and Adults Education in São José do Rio Preto, with the aim of understanding their reasons and ... -
A construção de instrumentos avaliativos para compreensão do processo de aquisição da língua materna em crianças do 1º Ano de Ensino Fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 19/02/2009)The present work has as objective socialize the discussions that resulted in the present master dissertation, performed in the Post-graduation Program in Education, of the Universidade Federal de São Carlos UFSCar in ... -
De lá para cá ou dos percursos que a diversidade sexual faz na constituição de uma política na UFSCar (2004-2016)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)This thesis presents the result of an investigation on the field of semantic significance of sexual diversity from institutional documents of the Federal University of São Carlos, through the interactional perspective of ... -
Educação Transmídia: contribuições acerca da cultura da convergência em processos educacionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/12/2016)The present work aims to reflect on the different aspects about the new paradigms of communication and dialogue that are shaped by the transformations resulting from a social restructuring from the development of digital ... -
A pré-história da linguagem escrita na idade pré-escolar na sociedade letrada: contribuições da teoria histórico-cultural.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/07/2006)We try, in our work, to analyze if the experience in the scholar society anticipates the process of appropriation of the written language, in its pre-history, in preschool age children. We understand that the scholar ...