Browsing by Title
Now showing items 10211-10230 of 19763
-
Formação de moléculas diatômicas heteronucleares utilizando pulsos de laser com frequência dependente do tempo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Física - PPGF, Câmpus São Carlos, 15/02/2019)In this work, we consider the formation and vibrational stabilization of cold hetero- nuclear molecules using infrared nanosecond pulses. Starting with a pair of coliding cold atoms of dissimilar species, we aim to form ... -
Formação de nexos conceituais do número na educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 31/08/2020)This dissertation aims to analyze the conceptual nexuses of the natural numbers that are formed in children developed from Triggering Situations of Learning (SDA) provided in the context of Teaching Guiding Activities ... -
A formação de oficiais e as políticas educacionais da Academia da Força Aérea Brasileira.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 23/08/2006)Through this paper, the historic data about the Academia da Força Aérea is shown, from its transfer to Pirassununga until today. It emphasizes mainly a retaking of the curricular changings occured in this period, considering ... -
A formação de padres na diocese de São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, , 16/06/2015)Trying to understand a process through which individuals are raised in certain skills and dispositions, "physical and moral states" that are required by society as a whole, but also by specified groups to which one belongs, ... -
Formação de pedagogos para a atuação com pessoas dotadas e talentosas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/02/2017)Inclusion policies and practices require new approaches and extensive teacher motivation, which determine to a large extent the success of the whole process. With the advent of special education targeting students in school, ... -
Formação de pesquisadores na UFSCar e na área de Educação Especial: impacto do programa de iniciação científica do CNPq
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2007)ABSTRACT The investments in Science and Technology have improved the quality of life. Researches dealing with persons with special educational needs had extended the knowledge about this population group and had supported ... -
A formação de professores a distância e o acesso de crianças de seis anos à linguagem escrita através de projetos de letramento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 24/02/2014)This research aims to discuss how an e-learning course of continuing education for literacy teachers may contribute to the development of a literacy project with six-year-old children, enabling their access to writing so ... -
Formação de professores atuantes em salas de recursos: identificação e uso de tecnologia assistiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 17/02/2017)Currently, Special Education Target Public students attend regular schools, in a regular period of common classes; and in the opposite period in the Resource Rooms. Within them the content should be presented to the students ... -
Formação de professores da educação infantil acerca dos mitos e concepções sobre o ensino da criança com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/02/2022)In the face of all the deficits in communication, socialization and behaviors that may be present in a child with Autism Spectrum Disorder (ASD), teachers of the common class feel insecure about teaching this student, as ... -
Formação de professores da educação infantil: uma intervenção para orientação quanto ao aspecto psíquico do desenvolvimento de bebês
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 03/08/2022)The present study is part of the research line "Management of Care, Work and Health Education". Specifically, in the focus of Labor Management, with emphasis on the learning needs of workers resulting from this process. ... -
Formação de professores de Ciências e a Educação Especial/Educação Inclusiva: análise dos indicadores do Censo Escolar das Regiões Norte e Centro-Oeste
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 07/03/2019)This dissertation focused on the analysis of social indicators related to the training of teachers with a degree in the area of Sciences, specifically in the areas of Biological Sciences, Physics and Chemistry, in relation ... -
Formação de professores de ciências e educação inclusiva: um olhar para os indicadores sociais das regiões Sul e Sudeste
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 11/03/2020)One of the topics of great importance for current education is the inclusion of pupils with disabilities and / or special educational needs (SENs), and we must analyze how this process has taken place. Relevant factor for ... -
Formação de professores de ciências para pessoas com deficiência intelectual: uma pesquisa bibliográfica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 06/08/2024)The training of teachers in the natural sciences is a field of knowledge that is related to various other areas and undergoes changes with each alteration in the historical, social and political process, as well as being ... -
Formação de professores de educação física da Universidade Estadual de Londrina: tradução do projeto curricular pelos professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 07/03/2008)The curricular reformulation process which is established for every graduation course at National institutions of Higher Education, has the instructions for these curricular modifications in the National Curriculum ... -
Formação de professores de língua inglesa, reformulações curriculares e resoluções governamentais: um estudo meta analítico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 03/12/2015)The English Language teacher education has undergone profound changes in recent years. A determining factor for these changes was the creation of the National Curricular Guidelines (DCN) by the National Council of ... -
A formação de professores de línguas estrangeiras para o contexto bi/plurilíngue (surdo e ouvinte): um diálogo entre o previsto, o praticado e a perspectiva translíngue
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/09/2022)Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the demands of contemporaneity, the teaching and learning process of a Foreign Language (FL) for bi/plurilingual students (deaf and hearing students) in ... -
A formação de professores de matemática para atender alunos com deficiência intelectual: uma análise dos microdados do censo escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 06/05/2022)The training of teachers in the inclusive perspective still proves to be challenging as the classroom presents a rich diversity, awakening to teachers the need to improve their training, both initial and continuing. The ... -
Formação de professores de matemática para o uso pedagógico de planilhas eletrônicas de cálculo: análise de um curso a distância via Internet.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/05/2003)This study aimed at describing and analyzing the process of the formation of Mathematics teachers of the primary and secondary levels of education who participated of a distance learning course via Internet about the ... -
Formação de professores de matemática: expectativas e práticas pedagógicas sobre ensino e aprendizagem de estudantes com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/05/2023)This research has the general objective of developing, applying and evaluating a collaborative training program, with a view to the performance of mathematics teachers with students with visual impairment. The specific ... -
A formação de professores do Atendimento Educacional Especializado em um Centro de Formação e Acompanhamento à Inclusão no município de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/08/2023)This study aims to investigate how Teachers of Specialized Educational Assistance (PAEE), connected to a Regional Board of Education in the city of São Paulo-SP, understand their continuing education, considering the ...