• Codificando o alfabeto por meio do sistema de numeração binário 

      Almeida, Meire Aparecida de; http://lattes.cnpq.br/2011261746875943 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 23/08/2013)
      The main objective of this work is to report a didactic experience with activities different of the commonly used in school activities. Stands out the importance of linking the mathematical content with the daily affairs ...
    • Matemática e saúde : boa alimentação e as equações dos índices IMC, RIP e IAC contextualizadas em situações de sala de aula 

      Balan, Luanda Helena Balúgoli (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 23/03/2013)
      Most students have great difficulty in applying the theory learned in mathematics throughout their academic life. Since the initial series until the final grades of high school, the study of equations, inequations and ...
    • Projeto canhão : o ensino de funções quadráticas com o auxílio do software GeoGebra 

      Cance, Cesar Augusto; http://lattes.cnpq.br/9302417985001942 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 22/05/2015)
      This work presents the development and implementation of a didactic sequence in order to motivate and teach school students quadratic functions. To do this, we built a cannon made of tiner cans and prepared a serie of ...
    • Uma abordagem sobre a relação entre funções e áreas para o ensino fundamental 

      Deangelis, Fernanda Maria Gomes; http://lattes.cnpq.br/1401159743620548 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 11/06/2015)
      This work presents a didactic proposal for the classes of affine and quadratic functions in elementary school. From our experiences in the teaching profession, we noted that the study of this content requires experimentation ...
    • Uma abordagem sobre a relação entre funções e áreas para o ensino fundamental 

      Deangelis, Fernanda Maria Gomes; http://lattes.cnpq.br/1401159743620548 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 11/06/2015)
      This work presents a didactic proposal for the classes of affine and quadratic functions in elementary school. From our experiences in the teaching profession, we noted that the study of this content requires experimentation ...
    • Introdução ao estudo da Álgebra para alunos do ensino fundamental 

      Kucinskas, Ricardo; http://lattes.cnpq.br/1476150846493125 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 11/10/2017)
      This dissertation of professional masters proposes the introduction of the Algebra study for elementary school students. Our main objective was to develop a work outlined in didactic sequence, based on instigating problems ...
    • Problemas resolvidos sobre sequências no treinamento de estudantes do ensino médio para Olimpíadas Internacionais de Matemática 

      López Linares, Juan; http://lattes.cnpq.br/6193932533576800 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), Câmpus São Carlos, 30/08/2019)
      The International Mathematical Olympiad (IMO) is a competition for high school students in which the number of participants has grown steadily over time. The goals of IMOs are to discover, stimulate and challenge talented ...
    • Introdução ao estudo da álgebra no ensino fundamental 

      Pinheiro, Patricia Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), , 23/08/2013)
      This study is based on considerations regarding the teaching and learning of algebra in its introductory phase with seventh graders and eighth year of elementary school, having as final product an instructional sequence ...
    • O uso de questões das Olimpíadas Brasileiras de Matemática das escolas públicas como ferramenta para o desenvolvimento de competências 

      Silva, Elias Campos da; http://lattes.cnpq.br/6340262362366737 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, Câmpus São Carlos, 18/12/2018)
      In this work we study some exercises that appear on a famous brazilian competition of Mathematics for public school students. The aim is to motivate the students to participate on this competition and prepare them to this ...