Browsing by Advisor "Leodoro, Marcos Pires"
Now showing items 1-3 of 3
-
Abordagem ativa da acústica no ensino médio com a confecção de artefatos musicais pelos alunos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 19/03/2013)This paper aims to present, as experience report, an active approach to teaching about the content of Acoustics by contextualized knowledge of music, from the design and construction of sound artifacts with low cost materials ... -
Mídias, mediações e a questão nuclear: uma proposta de mediação institucional e tecnológica nas aulas de Física no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 03/04/2013)In this paper, we defended the school's role as an institutional mediator of the media discourse. For the development of mediations, we proposed the use of traditional media and new Information and Communication Technologies ... -
Atividade experimental investigativa: construção do termômetro de coluna líquida
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 30/05/2012)The excessive appreciation of the mathematical formalism and the lack of contextualization of the content has contributed to many students, especially in high school, to feel animosity to Physics and consequently having ...