• A arte nos contextos histórico-filosófico e do ensino no Brasil : uma abordagem a partir de aspectos teóricos e das distintas visões da comunidade escolar 

      Biesdorf, Rosane Kloh; http://lattes.cnpq.br/3168766696896238 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2012-12-19)
      This study aims to research two main areas: preliminary and in a propaedeutic way, the concept of art in its historical / philosophical trajectory according to authors and artists of significant eras to what one might call ...
    • O ensino de filosofia na Reforma Gentile (1923- 1925) 

      Domenici, Marcos Rodrigo; http://lattes.cnpq.br/0018310284494570 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2015-06-29)
      The objective of this research is to develop a study around the teaching of Philosophy in the Italian secondary schools, based on the education reform fostered by Giovanni Gentile, Ministro della Pubblica Istruzione ...
    • A Fruição Estética dos Jogos Teatrais no Filosofar 

      Mendes, Fábio Pereira; http://lattes.cnpq.br/0759019015800474 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2018-08-30)
      In this study we will examine how theater art and theater education can be a teaching procedure conducive to philosophical reflection in the classroom and to the production of knowledge in the discipline of Philosophy in ...
    • Michel de Montaigne : conversações sobre educação 

      Morador, Natanailtom de Santana; http://lattes.cnpq.br/2079836931201681 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2017-03-07)
      Cette recherche a conduit a une réflexion sur la question de l'éducation dans les Essais de Michel de Montaigne. Ensuit, dans le premier moment, nous avons cherché à comprendre les caractéristiques qui ont marqué l'écriture ...
    • À procura da criança: sentimento e educação negativa em J.-J. Rousseau 

      Silva, Diogenes Galdino Morais; http://lattes.cnpq.br/8107978880615790 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2014-02-28)
      Le but de cette recherche est d'analyser le concept de l'éducation de l'ouvrage d'Emile, ou De l'éducation chez Jean- Jacques Rousseau, L'objectif est de démontrer à quel point l'éducation négative peut être pensée comme ...
    • A influência das disposições culturais no Exame Nacional de Desempenho dos Estudantes do Ensino Superior (ENADE) 

      Silva, Marcio da (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2013-08-29)
      This work falls within the scope of researches on the school career / academic students of different social groups. This is a study on the performance of Brazilian students in the National Performance Higher Education ...