Browsing by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ADMINISTRACAO EDUCACIONAL::ADMINISTRACAO DE SISTEMAS EDUCACIONAIS"
Now showing items 1-10 of 10
-
Programa gestão nota 10: implicações para a gestão democrática na rede estadual de educação do Piauí
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 06/06/2023)This research problematizes the public-private management in education, based on the partnership signed between the Department of Education of the State of Piauí and the Ayrton Senna Institute. Its central objective is ... -
Plano de carreira do magistério público municipal: o desenvolvimento profissional docente na Prefeitura Municipal de Piracicaba
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 15/06/2022)The work proposes to understand how the Career Plan for the Public Magisterium in the Municipality of Piracicaba is being established. This is an instrument of the Human Resources Administration, foreseen by the Brazilian ... -
Internacionalização acadêmica no Brasil: estudo de políticas e estratégias nacionais e internacionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 27/03/2023)The internationalization strategy of colleges and universities is a mobility phenomenon that has been gaining strength, even after the pandemic, not only for strengthening the image of countries - soft power - but also ... -
Saberes de diretores sobre as dimensões da administração escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 07/06/2022)This study aimed to analyze the relationship with Knowledge, according to Bernard Charlot, of school directors according to the school administration model of Benno Sander (2007), with the economic, pedagogical, political ... -
Profissionalização docente na educação infantil no município de São Carlos - SP: a sobreposição da lógica educacional à lógica assistencialista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 18/08/2022)The present study addresses organizational change with a focus on the transition from welfare to educational logic in early childhood schools in the city of São Carlos, using a survey on the training and specialization ... -
Limites institucionais e impactos sociais: a interrupção do projeto “IFSP: Conheça-nos!”
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 23/08/2018)The creation and strengthening of the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo are part of a package of developmental measures adopted for the implementation of public education policy. After a ... -
O ambiente institucional e a dinâmica organizacional: as políticas de diversidade em uma Universidade Federal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 02/12/2020)This research investigates the relationship between transformations in the institutional environment and the processes of reconfiguration and differentiation of the internal structures of organizations. This is done by ... -
Transformações nos perfis dos reitores e presidentes de instituições de ensino superior da região sudeste brasileira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 28/06/2021)This paper investigates the transformations in the last 30 years in the Rectors' and Presidents' profiles of higher education institutions in the southeastern region of Brazil based on the analysis of their trajectories. ... -
O fórum de educação do campo, águas e florestas da Amazônia: realidades, contradições e possibilidades na construção das políticas educacionais no período de 2014-2018
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/04/2022)The political struggle is not spontaneous act, it is a conscious task, it is a fundamental act of the working class that uderstands the relations and conditions of spoliation imposed under the rules of the capitalist system. ... -
A organização das redes municipais de educação e os conselhos gestores: entre o Gerencialismo e a Gestão Social
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 24/05/2024)The present work carried out a double case study, with a simple comparison, of two municipal education networks in the interior of the State of São Paulo, the first with its own education system, which presents greater ...