• Aetxara’u e a memória da pele ou “que faço com minha cara de índia”? : o encontro com a auto-história teoria. 

      Silva, Janaína (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Estudos da Condição Humana - PPGECH-So, Câmpus Sorocaba, 01/09/2023)
      The present interdisciplinary paper, which aims to narrate a path of resumption of indigenous ancestry, identity and spirituality (Potiguara 2004), in the structures of the production of academic knowledge - a path that ...
    • Vídeo ao vivo no Teat(r)o Oficina: intermidialidade em Cacilda!!!! - fábrica de cinema e teatro 

      Vinagre, Ivan Augusto Soares (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 11/03/2020)
      In this dissertation, according to theories of the field of intermediality, I propose an exploration of the play "Cacilda!!!! - cinema and theater factory", staged by Teat(r)o Oficina in 2013. I want to demonstrate how ...
    • Hôxwa e palhaças - o riso e o humor nas relações de alteridade Krahô 

      Silva, Maurício Caetano da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 16/12/2019)
      This dissertation is an ethnography about the manifestation of humor among the Krahô (TO). Will a presentation few moments of the field research in the Krahô villages Pedra Branca and Manuel Alves, where the laugh is present ...
    • Filosofia em atos e as contribuições da teoria crítica para a fundamentação de um currículo emancipatório 

      Nascimento, Mauro Antônio do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Filosofia, Câmpus São Carlos, 19/12/2019)
      This thesis is aimed at understanding the determinations that structure school curricula and the contributions of Critical Theory to the development of an emancipatory education. Throughout this research, a proposal was ...
    • A fruição estética dos jogos teatrais no filosofar 

      Mendes, Fábio Pereira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/08/2018)
      In this study we will examine how theater art and theater education can be a teaching procedure conducive to philosophical reflection in the classroom and to the production of knowledge in the discipline of Philosophy in ...
    • Turismo espiritual e regenerativo na ecovila Aldeia Outro Mundo: uma análise do Mundo Sol Festival 

      Couto, Luciana Reis (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 28/08/2024)
      Situé à Lagoinha-SP, Aldeia Outro Mundo est un écovillage dont la principale source des revenus sont des festivals et des cours. Axé sur l'éducation, l'art et l'écologie, l'écovillage cherche à offrir des expériences ...