• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing by Subject 
  •   Home
  • Browsing by Subject
  •   Home
  • Browsing by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing by Subject "Funções psíquicas superiores"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-5 of 5

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A cultura como mediadora do desenvolvimento das funções psíquicas superiores na criança: a atividade docente de musicalização na Educação Infantil 

      Souza, Carlos Eduardo de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 23/01/2012)
      The present work discusses culture as promoting the development of humanity in humans. The concept of culture working is based on the marxist concept that comprises with culture all production developed by humankind ...
    • O desenvolvimento das funções psíquicas superiores de crianças de zero a três anos: a atenção e a memória - uma análise histórico-cultural 

      Faria, Waldirene dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 08/02/2013)
      This study addresses the development of Higher Psychological Functions of children aged zero to three years, specifically regarding attention and memory, and its relationship with education in daycare centers. The research ...
    • Arte na educação infantil e o desenvolvimento das funções psíquicas superiores 

      Caram, Adriana Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/06/2015)
      This research aims to analyze and discuss mediating activities that use Art in Childhood Education as a way to promote the development of the Higher Psychical Functions. The research was led by the following question: ...
    • Fundamentos da teoria histórico-cultural para a compreensão do desenvolvimento do pensamento conceitual de crianças de 4 a 6 anos 

      Garay González, Abel Gustavo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      This work aimed at systematizing both theoretical and methodological principles required to understand the development and formation of conceptual thinking in children (4 to 6 years old) from Early Childhood Education ...
    • Mitos e possibilidades do ensino de música no contexto escolar : uma análise crítica à luz da teoria histórico-cultural 

      Souza, Carlos Eduardo de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/08/2016)
      The present work discusses the theme of music teaching in the school context, Under the light of the Cultural-Historical Theory elaborated by Vigotsky. The objective of the research was to understand the scope of musical ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT