Browsing by Subject "Língua Portuguesa"
Now showing items 1-5 of 5
-
Alfabetização e letramento na escola multisseriada A´Uwê Uptabi Xavante
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 17/03/2023)The objective of my research is to present the reality of the multigrade Indigenous school A´uwê Uptabi São José Tsira´mi, and to give visibility to the current challenge of the Xavante Indigenous teachers to teach literacy ... -
A dimensão axiológica no processo de alfabetização: análise da Base Nacional Comum Curricular à luz de Freire
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/02/2023)The theme of this study reflects the axiological dimension of the National Common Curricular Basis (NCCB) in the literacy process, in the light of Paulo Freire's pedagogy. This work is the result of a critical analysis of ... -
O celular na escola: desafios nas aulas de Língua Portuguesa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/07/2020)This study aims to present and analyze ideas related to technologies in the field of education, as well as the cell phone use, as a mobile device, in activities in Portuguese language classes. For this purpose, a bibliographic ... -
A fala e a escrita de si na Educação de Jovens e Adultos: potencialidades das Situações Desencadeadoras de Aprendizagem no desenvolvimento da competência linguística
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 15/01/2021)Youth and Adult Education (EJA) represents a new opportunity for people who, from an early age, were urged to abandon their studies to work, often in unfavorable conditions, resulting in gaps in their school education. In ... -
Ensino de língua portuguesa para estudantes surdos: uma revisão bibliográfica na educação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 09/12/2020)The research seeks to survey scientific productions produced from 2009 to 2019 starting with the publication of National Policies for Special Education from the perspective of Inclusive Education. The search took place ...