• português (Brasil)
    • English
    • español
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Entrar
Sobre
  • Políticas
  • Instruções aos autores
  • Contato
    • Políticas
    • Instruções aos autores
    • Contato
Ver item 
  •   Página inicial
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Engenharia Urbana - PPGEU
  • Teses e dissertações
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Engenharia Urbana - PPGEU
  • Teses e dissertações
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documentoEsta coleçãoPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documento

Minha conta

Entrar

Fatores que influenciam a escolha do modo de transporte para trabalho em cidades de pequeno porte: estudo de caso Cedral - SP

Thumbnail
Visualizar/Abrir
ViniciusFinal.pdf (1.666Mb)
Data
2019-04-23
Autor
Castro, Vinicius Renan Fujino
Metadata
Mostrar registro completo
Resumo
Urban mobility is one of the pillars for the sustainable development of cities. However, as a result of the lack of a strategic planning that considers the different transport systems, the saturation of the cities has contributed to the general limitation of mobility. Thus, it is noted that these problems are not restricted to large cities, but are also a reality in small ones (with up to 20 thousand inhabitants). In this context, this research proposed to carry out an investigation about the factors that influence the option for a mode of transport for trips to work in a small city. The methodology used was based on data collection by questionnaires where the factors influencing the decisions of the individuals on the choice of foot, bicycle, motorcycle and car modes for journeys to work were identified. The results indicated that the factors related to the health aspects, comfort, chances of being involved in accidents, chances of being assaulted, economy, being bothered by sun and rain, difficulty finding parking space and environment influence the decisions of individuals.
URI
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/11659
Collections
  • Teses e dissertações

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT