Browsing Teses e dissertações by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO"
Now showing items 1-4 of 4
-
Ensaios de uma metodologia da experiência crítico-afetiva nas aulas de educação física: impactos sobre as relações de gênero e o empoderamento das meninas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 18/04/2020)The proposal of the present study originated from the possibilities of developing sensibility and consideration, amongst the students of a municipal public school, about gender inequalities, as well as the empowerment of ... -
Avaliação na Educação Física: análise sobre uma planilha de observação na educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 25/04/2020)When gathering the materials for study in this work, it was noticed that most of the research that refers to assessment is focused on elementary level or higher, being practically nonexistent in kindergarten education. ... -
Os interesses culturais do lazer nas aulas de Educação Física escolar: uma proposta de unidade didática para o ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 21/03/2024)Considering the relevance of the leisure theme highlighted by the accumulation of studies in this area, as well as the importance that the subject can assume, through its values and cultural content in the interface with ... -
Olimpíadas da escola: processos educativos emergentes de uma competição dialógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 21/03/2024)Competition is a ubiquitous element in society and is central to the phenomenon of games. Understanding competition as content becomes crucial in Physical Education classes, as the discipline is permeated by competitive ...