Navegando Educação Especial - EEspL por áreas do CNPq "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM"
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
-
Avaliação e ensino de relações número-quantidade para crianças da educação infantil e do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 17/03/2023)In the second half of 2021, in-person classes were resumed, after more than a year of isolation due to the COVID-19 pandemic, with the importance of monitoring and developing teaching procedures to meet the needs of children. ... -
Ensino de relações numéricas no sistema remoto para duas alunas com com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/04/2022)This study aimed to evaluate, through systematic replication, the use of teaching procedure in the acquisition of numerical relationships, based on the stimulus equivalence paradigm, in children with Down Syndrome, in ... -
Ensino informatizado de leitura e de escrita: Atividade suplementar para alunos do 1º ano do Ensino Fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 14/12/2020)Reading and writing skills are essential for students' progressions to acquire the contents of different school disciplines. This study aimed to evaluate the reading and writing skills of simple words (consonant-vowel ... -
Ensino de leitura para alunos do 3º ano do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 08/02/2024)The ability to read not only promotes the intellectual development of the individual but also plays a fundamental role in social interaction. Therefore, the present study aimed to investigate the effects of teaching ... -
Ensino de relações número-quantidade para alunos da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 30/01/2024)Taking into account the uniqueness of students and the mathematical skills expected to be developed since early childhood education, the use of appropriate teaching procedures can contribute to the development of these ... -
Equivalência de estímulos e generalização recombinativa no ensino de leitura para alunos com deficiência intelectual e autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 30/01/2024)Considering the importance of teaching reading and writing for individuals with intellectual disabilities and autism, employing strategies that can benefit and enhance the teaching and learning process, the objective of ...