Browsing Pedagogia - PedLN by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO"
Now showing items 1-8 of 8
-
Estratégias de ensino durante a pandemia da Covid-19: uma revisão de periódicos nacionais (2020-2022)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/08/2023)This work is the result of a bibliographical research carried out in the Course Completion Work discipline, of the Pedagogy course, at the Federal University of São Carlos, guided by Prof. Dr. Adriana Fernandes Coimbra ... -
Análise bibliográfica de mulheres negras em cargos de gestão escolar pública por meio de ações afirmativas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 03/04/2023)The objective of the research was to present a selection of studies that analyze the impacts of affirmative action policies with the objective of increasing the presence of black women in spaces of public school management. ... -
Sujeitos da EJA no Brasil contemporâneo: contribuições dos anais da ANPEd (2015-2019)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 08/01/2021)The education of young people and adults needs to consider the diversity of the subjects that compose it, in order to exercise its restorative, equalizing and qualifying functions, as a modality of Basic Education. Therefore, ... -
Narrativas de professoras iniciantes: elementos que constituem a identidade docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 08/02/2024)This Course Completion Work (TCC), linked to the degree course in Pedagogy at the Federal University of São Carlos (UFSCar), whose focus lies on investigating teachers' narratives about the beginning of their teaching ... -
Minha trajetória de formação: da autonegação da identidade negra a construção e empoderamento identitário
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 29/06/2021)Es un memorial de formación y busca describir y analizar mi trayectoria formativa, autora, a lo largo de la carrera de Pedagogía. Saber que mi camino de formación de pregrado conecta con mi trayectoria de vida, en este ... -
A influência das mídias sociais na construção da subjetividade e da identidade da pessoa surda
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 03/12/2021)The main objective of this research is to identify and analyze, in the content productions found in youtubers and deaf influencers channels, working on Youtube and Instagram, the relevance and influence of social media in ... -
O papel docente na alfabetização e leitura com crianças no início da escolarização: a perspectiva de artigos científicos publicados entre 2016 e 2020
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/06/2021)This course conclusion work focuses on the teaching role in the initial literacy of children in the perspective of the publications of scientific articles in the last five years. Its general objective was to understand the ... -
Ser estudante e ser mãe na universidade: condições institucionais de permanência na UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 16/09/2022)Contextualized in the debate about the place that women occupy in society, its specificities, and possibilities within a structurally patriarchal organization, this study reflects on one of these specificities in contemporary ...