Show simple item record

dc.contributor.authorCarvalho Neto, Mário
dc.date.accessioned2022-01-31T15:06:45Z
dc.date.available2022-01-31T15:06:45Z
dc.date.issued2021-11-29
dc.identifier.citationCARVALHO NETO, Mário. A construção dos números naturais no ensino fundamental. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15520.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15520
dc.description.abstractIt is observed that the construction of natural numbers are worked since elementary school, from natural to real numbers. Therefore, this study aimed to reflect on the methodologies for the construction of natural numbers sets, as well as to recommend proposals regarding the procedure for teaching and learning natural numbers in Elementary School. The methodology applied for the development of this study was the literature review. As the construction of the numerical system occurs through the relationships developed by the subject, it is recomended to help by suggesting activities, games, etc., which may benefit the establishment of these relationships, and, in such a way, I was developing the logical-mathematical reasoning of the students through a reflective abstraction.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectNúmeros naturaispor
dc.subjectEnsino fundamentalpor
dc.subjectConstruçãopor
dc.subjectNatural numbereng
dc.subjectElementary schooleng
dc.subjectConstructioneng
dc.titleA construção dos números naturais no ensino fundamentalpor
dc.title.alternativeThe construction of natural number in elementary schooleng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Massago, Sadao
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1915704875970931por
dc.description.resumoObserva-se que a construção dos números está sendo trabalhada desde o ensino básico, dos números naturais aos reais. Portanto, o presente estudo teve por objetivo realizar reflexões referentes as metodologias de construção do conjunto dos números naturais, bem como recomendar propostas referentes ao procedimento de ensino e de aprendizagem dos números naturais no Ensino Fundamental. A metodologia aplicada para o desenvolvimento do presente estudo foi a revisão bibliográfica. Como a construção do sistema numérico ocorre através das relações desenvolvidas pelo sujeito, é recomendável ajudar sugerindo atividades, brincadeiras, jogos etc., que possam vir a beneficiar o estabelecimento destas relações, e, de tal modo, estar-se- ia desenvolvendo o raciocínio lógico-matemático dos educandos por meio de uma abstração reflexiva.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA::ALGEBRApor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/0394360828251487por
dc.publisher.courseMatemática - ML-Sopor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil