• Letramentos e a educação CTS (Ciência, Tecnologia e Sociedade): reflexões sobre a formação de cidadãos críticos na cultura digital 

      Bazilio, Ana Paula Matos; Cultri, Camila do Nascimento; Gomes, Verônica de Souza; Mill, Daniel Ribeiro Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 01/01/2021)
      Introdução: O presente artigo parte do seguinte princípio: como o letramento digital pode ser compatível com os pressupostos da educação CTS (Ciência, Tecnologia e Sociedade)? A fim de responder os possíveis questionamentos ...
    • Expositions of “degenerate” art and music in Nazi Germany: reflections on totalitarian aesthetics and education 

      Roitberg, Guilherme Prado; Baptista, Fabiana Maria; Gomes, Luiz Roberto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 01/01/2020)
      During the Third Reich (1933-1945), Nazi intellectuals conceived the music and the plastic arts as elements that form moral values, which can corrupt education and compromise political and social life. From the theoretical ...
    • Good practices with injectables: digital technology for nursing education to control infections 

      Roseira, Camila Eugênia; Fittipaldi, Thais Roberto Magalhães; Costa, Lívia Cristina Scalon da; Silva, Darlyani Mariano da; Dias, Ana Angélica Lima; Figueiredo, Rosely Moralez (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, Câmpus São Carlos, 09/09/2022)
      Objectives: to build, validate, implement, and evaluate an educational strategy for nursing professionals and students aiming at good practices in administrating injectable medications. Methods: methodological study ...