Show simple item record

dc.contributor.authorIassuoka, Daniela Alessandra del Nero
dc.date.accessioned2023-09-01T23:43:07Z
dc.date.available2023-09-01T23:43:07Z
dc.date.issued2023-07-06
dc.identifier.citationIASSUOKA, Daniela Alessandra del Nero. Relações entre a Resolução de Problemas, Educação Financeira e Matemática Financeira: uma revisão sistemática em pesquisas brasileiras. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Matemática) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18487.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18487
dc.description.abstractThis research aims to establish relationships between Problem Solving, Financial Mathematics and Financial Education. To fulfill this purpose, we chose to use two databases, the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel - CAPES and the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations - BDTD, at the level of theses and dissertations, in the form of a qualitative bibliographic research. In a complementary way, we analyzed curricular documents considered as documentary sources. The research was guided by the following research question: what relationships are established between the thematic axes of Problem Solving, Financial Education and Financial Mathematics in school contexts of Basic Education? As a result of the research, both in documentary sources and in master's dissertations, we found inconsistencies in the conceptions and conceptualizations involving the thematic axes in question.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectEducação Básicapor
dc.subjectMapeamento de Pesquisaspor
dc.subjectMatemática Financeirapor
dc.subjectBNCCpor
dc.subjectBasic Educationeng
dc.subjectResearch Mappingeng
dc.subjectFinancial Mathematicseng
dc.titleRelações entre a Resolução de Problemas, Educação Financeira e Matemática Financeira: uma revisão sistemática em pesquisas brasileiraspor
dc.title.alternativeRelationships between Problem Solving, Financial Education and Financial Mathematics: a systematic review of Brazilian researchpor
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Oliveira, Paulo Cesar
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7516513469811353por
dc.description.resumoEsta pesquisa tem por objetivo estabelecer relações entre Resolução de Problemas, Matemática Financeira e Educação Financeira. Para cumprir tal propósito optou-se por utilizar duas bases de dados, a Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES e a Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações - BDTD, em nível de teses e dissertações, na forma de uma pesquisa qualitativa bibliográfica. De forma complementar, analisamos documentos curriculares considerados como fontes documentais. A pesquisa foi norteada pela seguinte questão de investigação: que relações são estabelecidas entre os eixos temáticos de Resolução de Problemas, Educação Financeira e Matemática Financeira em contextos escolares da Educação Básica? Como resultado de pesquisa, tanto nas fontes documentais quanto nas dissertações de mestrado, encontramos inconsistências nas concepções e conceituações envolvendo os eixos temáticos em questão.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::AVALIACAO DA APRENDIZAGEMpor
dc.publisher.addressCâmpus Sorocabapor
dc.publisher.courseMatemática - ML-Sopor
dc.contributor.advisor1orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2514-904Xpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil