Show simple item record

dc.contributor.authorBarbosa, Alessandra Maria Garcia
dc.date.accessioned2023-09-19T14:10:51Zeng
dc.date.available2023-09-19T14:10:51Zeng
dc.date.issued2023-09-06eng
dc.identifier.citationBARBOSA, Alessandra Maria Garcia. Ensino para alunos com dislexia: o que conhecemos e o que ainda precisamos saber sobre este campo?. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Física) – Universidade Federal de São Carlos, Araras, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18567.*
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18567por
dc.description.abstractStudents are constantly labeled as uninterested and/or unmotivated when in fact they are not diagnosed correctly and the fact that they have dyslexia goes unnoticed, dyslexia is often seen as a difficulty in reading and/or writing when in fact it is much deeper and must be understood as a whole, the difficulty also extends to other areas of teaching, such as mathematics, physics, chemistry, among others. This work focuses on a real statement from the author and, based on bibliographical research, analyzes theses, articles and magazines that include teaching and assessment tools for a dyslexic student, as well as helping with initial identification. A teacher must be able to teach any student within the classroom regardless of their difficulties and limitations, but as we cannot say how their training occurred and what their knowledge is on the subject, the aim of this work is to be a tool that can help all educators when it comes to dyslexia.eng
dc.description.sponsorshipNão recebi financiamentopor
dc.language.isoporpor
dc.publisherUniversidade Federal de São Carlospor
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/*
dc.subjectDislexiapor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectEnsinopor
dc.subjectAvaliaçãopor
dc.subjectDyslexiaeng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectTeachingeng
dc.subjectAssessmenteng
dc.titleEnsino para alunos com dislexia: o que conhecemos e o que ainda precisamos saber sobre este campo?por
dc.title.alternativeTeaching for students with dyslexia: what do we know and what do we still need to know about this fieldeng
dc.typeTCCpor
dc.contributor.advisor1Lopes, Nataly Carvalho
dc.contributor.advisor1Latteshttps://lattes.cnpq.br/0285391776145231por
dc.description.resumoAlunos constantemente são taxados como desinteressados e ou desmotivados quando na verdade não são diagnosticados da forma correta e o fato de terem dislexia passa despercebido, muitas vezes a dislexia é vista como uma dificuldade de leitura e ou escrita quando na verdade ela é muito mais profunda e deve ser entendida como um todo, a dificuldade se estende também para outras áreas de ensino, como matemática, física, química, entre outras. Esse trabalho se debruça em um depoimento real da autora e a partir de pesquisas bibliográficas analisa teses, artigos e revistas que contemplem, ferramentas de ensino e avaliação para um aluno dislexico, assim como auxiliar em uma identificação inicial. Um professor deve ser capaz de ensinar qualquer aluno dentro da sala de aula independente das suas dificuldades e limitações, mas como não podemos afirmar como sua formação ocorreu e qual o seu conhecimento acerca do tema, o intuito desse trabalho é ser uma ferramenta que possa auxiliar todos os educadores quando o assunto é dislexia.por
dc.publisher.initialsUFSCarpor
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAOpor
dc.publisher.addressCâmpus Araraspor
dc.contributor.authorlatteshttp://lattes.cnpq.br/8576413933801868por
dc.publisher.courseFísica - FL-Arpor


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil