• Química forense no ensino de Química: o que nos diz a literatura? 

      Silveira, Arieli Matos da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      This dissertation discusses part of the Brazilian academic publications concerning forensic chemistry in chemistry teaching. In this regard, papers published on this subject from 2000 until the first bimester of 2018 were ...
    • Estudo de caso em aulas de ciências: contribuições para o desenvolvimento do pensamento crítico na educação básica 

      Gama, Thamires Valadão (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)
      In contemporary society, products of science significantly affect people´s decisions, making critical thinking a valuable skill to be developed. Among the methodologies which can encourage critical thinking, there is one ...
    • Uso de blogs na promoção da argumentação no ensino médio de Química 

      Dias, Fabiane Elidia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 07/08/2020)
      In chemistry education, blogs have been used as a pedagogical strategy, enabling students to participate more actively in the teaching and learning process. This research aims to develop and stimulate argumentative practice ...