• Compreendendo os fenômenos nucleares, suas aplicações e implicações através de uma atividade lúdica 

      Martins, Gisela Garcia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 01/10/2010)
      It has been shown that students of latest high school year do not know the meaning of the symbols of radioactivity, and sometimes they mix up mentally with different sources of radioactivity or types of radiation. Students ...
    • Alfabetização científica e tecnológica com professores do ensino fundamental 

      Miranda, Marcos Cesar Rodrigues de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 23/02/2017)
      The Scientific and Technological Literacy (ACT) with Teachers of Elementary Education is a work that is being developed with the intention of guiding the teachers in their educative action with students, so that they ...
    • O ensino de propriedades periódicas através do lúdico 

      Zamboni, Geovana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 13/12/2013)
      Due to the importance of using instructional resources in the classroom and of the understanding these are tools to support the teaching, the focus of this research was the creation and evaluation of a didactic game in ...