• Pigmentos inorgânicos como tema para interdisciplinaridade e contextualização no ensino de química 

      Della Volpe, André Luís; http://lattes.cnpq.br/2909445423484956 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química (Mestrado Profissional), Câmpus São Carlos, 16/02/2018)
      This paper presents the results obtained during the development of a didactic, interdisciplinary and contextualized alternative, using an approach that promoted elements of the Science-Technology-Society (CTS) and History ...
    • Compreendendo os fenômenos nucleares, suas aplicações e implicações através de uma atividade lúdica 

      Martins, Gisela Garcia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química (Mestrado Profissional), , 01/10/2010)
      It has been shown that students of latest high school year do not know the meaning of the symbols of radioactivity, and sometimes they mix up mentally with different sources of radioactivity or types of radiation. Students ...
    • Discutindo acidez, basicidade e neutralização : projeto Horta em uma abordagem construtivista 

      Oliveira, Alex de; http://lattes.cnpq.br/2507865785910409 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química (Mestrado Profissional), Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      Usually in classes, there are situations where students find it difficult to understand contents as well as relate them to different contexts in other disciplines and their applications. This occurs when it is assumed ...
    • Educação ambiental nas aulas de química do ensino médio: o tema água na abordagem CTSA 

      Rocha, Quezia Geane de Souza da; http://lattes.cnpq.br/8162969313307495 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química (Mestrado Profissional), Câmpus São Carlos, 11/12/2017)
      Various environmental problems have been lived during the last decades, mainly caused by socioeconomic predominant models, confirming the needed of accomplished with Environmental Education, principally regarding school ...
    • O ensino de propriedades periódicas através do lúdico 

      Zamboni, Geovana; http://lattes.cnpq.br/9818677025544600 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Química (Mestrado Profissional), , 13/12/2013)
      Due to the importance of using instructional resources in the classroom and of the understanding these are tools to support the teaching, the focus of this research was the creation and evaluation of a didactic game in ...