• português (Brasil)
    • English
    • español
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Acerca de
  • Politicas
  • Instrucciones a los autores
  • Contacto
    • Politicas
    • Instrucciones a los autores
    • Contacto
Buscar 
  •   Principal
  • Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Gestão da Clínica - PPGGC
  • Buscar
  •   Principal
  • Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Gestão da Clínica - PPGGC
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documentoEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documento

Mi cuenta

Acceder

Descubre

AutorAdalberto, Silvia Aparecida de souza (1)Alcântara, Renata Giamlourenço Lante (1)Araujo, Eliana Rodrigues de (1)... másMateriaFamily health (8)Curriculum (7)Saúde da família (7)... másFecha2021 (4)2020 (6)2019 (6)2018 (16)2017 (9)2016 (14)2015 (14)2014 (12)2013 (11)Temas CNPqCIENCIAS DA SAUDE (35)CIENCIAS DA SAUDE::SAUDE COLETIVA::SAUDE PUBLICA (26)CIENCIAS DA SAUDE::SAUDE COLETIVA (20)... másPrograma de PosgradoPrograma de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC (92)Tipo de documentoDissertação (92)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 93

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Formação do fisioterapeuta como profissional crítico e reflexivo na perspectiva dos docentes 

Doltrário, Sandra Maria Beltrami (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-18)
Study with a qualitative research approach, exploratory type with the objective of understanding how the teachers who work in the graduation courses of Physical Therapy understand the critical and reflexive formation of ...
Thumbnail

Clínica da Palavra: a poética do encontro na produção da vida 

Salgado, Guilherme Ávila (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-03)
Itinerância Poética is a movement that seeks to promote encounters based on poetry. It happens through the komboteca that harbors a collection with more than a thousand books that, for the most part, are of independent ...
Thumbnail

Aconselhamento em planejamento reprodutivo de mulheres em condições de vulnerabilidade, segundo a percepção dos profissionais da estratégia saúde da família 

Lujan, Luciana Francisco (Universidade Federal de São Carlos, 2018-09-26)
The reprodutive planning is a thematic widely discussed in the health political programs of Brazil. For substantiate itself in prevention actions, promotion, information and health education, pertains respect especially ...
Thumbnail

Análise da prática docente em uma iniciativa educacional que integra teoria e prática em cenários do SUS 

Lara, Ellys Marina de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2014-12-17)
Considering the hypothesis which says that the person responsible for people education is also being educated and modified during the teaching and learning processes along with individuals this person is teaching, this ...
Thumbnail

Rede de Urgência e Emergência: um estudo de caso na Região Coração do Estado de São Paulo 

Pereira, Ana Paula Fernandes (Universidade Federal de São Carlos, 2017-04-10)
This study will analyze changes in the implantation of Urgency and Emergency Netwok (RUE) health system in the region of Coração, state of São Paulo, as well as RUE challenges and achievements in this location based on ...
Thumbnail

Diretrizes curriculares nacionais das profissões da saúde : um estudo transversal 2001-2004 

Costa, Dayane Aparecida Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2016-05-17)
In order to induce changes in the graduation in Healthcare and to improve the Unified Healthcare System – SUS, the Education Ministry – MEC instituted National Curricular Guidelines – DCN for the fourteen Healthcare related ...
Thumbnail

Práticas populares utilizadas por gestantes de alto risco: existe suporte na literatura sobre essas práticas? 

Suzuki, Liane Kiyomi (Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-10)
The usage of popular practices in order to either the treatment or prevention of both diseases and symptoms is very common along pregnancy, because of various maternal adaptations, frequent symptoms and requirement of ...
Thumbnail

Apoio matricial e institucional: investigando interfaces com a Residência Multiprofissional em Saúde da Família e Comunidade 

Beker, Karine Kyomi (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-21)
The Family Health Strategy (FHS) is focused on family and community, acting through strategies of promotion, prevention, recovery and rehabilitation. Complementing the actions of family health teams, matrix support consists ...
Thumbnail

Gerenciamento do trabalho em saúde: as concepções de profissionais e usuários da estratégia saúde da família 

Melo, Flávio Adriano Borges (Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-10)
The management of health work is the art of thinking, deciding and acting, is the art of making things happen, to get results that can be defined, planned, analyzed and evaluated, but must be achieved through people and ...
Thumbnail

Estudo comparativo de indicadores de saúde bucal em modelos assistenciais da Atenção Básica de São Carlos/SP a partir do SIA-SUS 

Magri, Laís Valencise (Universidade Federal de São Carlos, 2013-09-17)
The planning and evaluation of oral health practices are essential in the context of primary care. In this sense, the oral health indicators are important instruments for quantitative analysis, which can be used with these ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 10

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT