ListarCiência da Computação - PPGCC por tema "Peer-to-peer"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Uma solução peer-to-peer para o gerenciamento da distribuição de dados baseada na arquitetura de alto nível HLA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 20/12/2007)Distributed and parallel simulations can be used to create virtual collaborative environments that involve human beings in applications of training, entertainment, etc. The High Level Architecture - HLA, developed by the ... -
Suporte para transmissão de mídia contínua entre servidor e clientes cooperativos.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 19/08/2005)In this work the problem of the multimedia content distribution to a large number of computers is addressed. Specifically, we consider the problem of the server overloading that occurs due to the increase of the volume of ... -
Uma solução peer-to-peer para a implantação de jogos multiusuário baseada no padrão emergente MPEG-4 MU.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 21/08/2003)This work describes the implementation of a support structure to 3D virtual networked games, based on the emergent standard multiuser MPEG-4 in a Gnutella hybrid peer-to-peer network. This solution minimizes the disadvantages ... -
Rede overlay de suporte a ambientes virtuais colaborativos em redes veiculares
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 13/07/2009)Collaborative Virtual Environments (CVEs) are synthetic 3D environments shared by multiple remotely located users with a common goal: the access to the environment through avatars (graphical representations of the user). ...