Browsing Mestrado Profissional em Química - PPGQ by Advisor "Marques, Clélia Mara de Paula"
Now showing items 1-6 of 6
-
Um estudo de aspectos do sistema solo planta a partir de uma abordagem investigativa no ensino de química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 28/09/2012)The school is the privileged place for the process to the teaching and learning of the Chemistry contents to happen in the significative way. In this process, is the basic that the student interest of these contents mediated ... -
Vivenciar para apreender: o meio ambiente como contexto para o ensino de polímeros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 11/07/2014)Through the student‟s desinterest and the difficulties in the teaching-learning process of this science, where the teaching methodology employed traditionally is based on the traditional teaching model of ... -
O ambiente como contexto para o ensino das transformações químicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 17/10/2011)Through the difficulties that were found in the educational process of Chemistry, nowadays, and in a situation which school contents are not related with students life, this study investigated the contributions of problematic ... -
O uso das tecnologias da informação e comunicação nas visitas escolares do centro de ciências de Araraquara: análise sobre a gincana tecnológica e investigativa de química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 08/11/2012)This paper discusses the use of Information and Communication Technologies (ICT) in Chemistry Technological and Investigative Gymkhana, activity of the Sciences Center of Araraquara, an UNESP science museum. The objectives ... -
O ensino de transformações químicas em ambiente não-formal: ênfase na produção de açúcar e álcool
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 29/11/2017)The contextualization in the teaching of chemistry is indispensable for the comprehension of the expressions of the concepts in the school with the daily life. The research carried out and evaluated the process of teaching ... -
Um estudo da qualidade da água do rio dos Porcos: indícios de aprendizagem de conceitos científicos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 27/02/2020)Chemistry teaching aims to establish relations with an approach in Science, Technology, Society and Environment, it is becoming more and more important and necessary nowadays. The school has the role of forming citizens ...